دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهپیمایی اربعین محور «وحدت» جهان اسلام

راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی به محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است؛ وحدتی که موجب نگرانی و هراس دنیای غرب و دشمنان اسلام شده است.
کد خبر: ۶۱۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 05September 2023

مهدی اصغری؛ گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امسال بار دیگر شاهد برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی با حضور مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی و دیگر کشور‌های همسایه عراق و منطقه هستیم. راهپیمایی بزرگ و باشکوهی که هر سال بزرگ‌تر و عظیم‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و با تبدیل شدن به همایش جهانی برای مسلمانان ضمن اینکه بیش از پیش جبهه اسلام و محور مقاومت را تقویت می‌کند، همانند سدی بزرگ و باعظمت از مردم و ملت‌های مسلمان منطقه در برابر ماشین متجاوز رژیم صهیونیستی و حامی آن یعنی آمریکا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

هراس دشمنان اسلام از برگزاری باشکوه همایش جهانی اربعین

این راهپیمایی بزرگ که دیگر به همایشی عظیم و جهانی تبدیل شده است در نگاه نخست این پیام را به کشور‌های مسلمان می‌دهد که آن‌ها دارای قدرت و توانی بس بزرگ و عظیم هستند که به راحتی می‌توانند با استفاده از آن در برابر دنیای غرب و دشمنان اسلام و قرآن ایستادگی کنند. این دقیقا همان نکته و موضوعی است که موجب شده تا استکبار جهانی و آمریکا مشکلی بزرگی و اساسی با برگاری راهپیمایی اربعین داشته باشند.

ضمن اینکه این راهپیمایی دشمن‌شکن به روشنی به ملت‌های مسلمان و کشور‌های اسلامی نشان داد که همواره می‌توانند با اتحاد و انسجام خود ضمن اینکه خودشان را در برابر تهدیدات و توطئه‌های غرب و دشمنان بیمه کنند، از این توانایی نیز برخوردار هستند که همانند دستی واحد و در صورت لزوم به مقابله و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و هر نیرویی که به دنبال ایجاد درگیری و ناامنی در این منطقه است برخیزند.

هراس دشمنان اسلام از برگزاری باشکوه همایش جهانی اربعین

زیرا فرهنگ عاشورا و فرهنگ ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر ظالم زمان درس‌های بزرگی است که در عاشورا و واقعه کربلا نهفته است و مسلمانان و مبارزان منطقه هم تا امروز با بهره‌گیری از این آموزه‌های بزرگ و ارزشمند توانستند در برابر ماشین سرکوب و تجاوزگری رژیم صهیونیستی مقاومت و ایستادگی کرده و در چندین جنگ و درگیری بزرگ و کوچک بتوانند آن‌ها را شکست بدهند.

اما حالا که راهپیمایی بزرگ و عظیم اربعین تا این حد و اندازه گسترده و جهانی شده است مشاهده می‌کنیم که دنیا غرب و دشمنان اسلام با نگرانی و هراس از اثرات بسیار بزرگ و غیرقابل کنترل این همایش جهانی با ساماندهی و سازماندهی رسانه‌ای گسترده خود به دنبال کمرنگ کردن ابعاد مختلف و زوایای گوناگون این راهپیمایی بزرگ بشری مسلمانان است. ضمن اینکه نهایت سعی و تلاش خود را هم به کار می‌بندد که تا آنجایی که امکان دارد از اثرات آن بکاهد.

هراس دشمنان اسلام از برگزاری باشکوه همایش جهانی اربعین

این در حالی است که برگزاری سالیانه و مرتب راهپیمایی‌های اربعین حسینی به دلیل ارتباط گسترده و همه جانبه‌ای که مسلمانان ملل مختلف جهان در مسیر آن با یکدیگر برقرار می‌کنند موجب به اشتراک گذاشتن افکار و آگاهی خود با یکدیگر شده و این اندیشه‌ها و افکار جدید به جامعه یکدیگر نیز منتقل می‌شود و در نهایت شاهد چرخش و گسترش گفتمان‌های دینی و ظلم ستیزانه در کشور‌های اسلامی خواهد شد. در واقع این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی و مهم دنیای غرب و دشمنان اسلام است.

از طرف دیگر شاهد هستیم با مداومت و پیوستگی در برگزاری سالیانه راهپیمایی اربعین حسینی در عراق سطح فرهنگی مردم و مسلمانان شرکت کننده در آن همواره به صورت منظم درحال رشد و ارتقاء است. زیرا در این راهپیمایی‌ها افراد مختلفی با فرهنگ، آداب و رسوم گوناگون شرکت کرده و با به نمایش گذاشتن فرهنگ کشور خود زمینه ساز رشد و توسعه سطح فرهنگ مراسم راهپیمایی اربعین حسینی می‌شوند.

هراس دشمنان اسلام از برگزاری باشکوه همایش جهانی اربعین

موضوع مهم و قابل توجه دیگر که در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی خودنمایی می‌کند ترویج و گسترش فرهنگ شیعه در سطح منطقه و جهان است. زیرا مسلمانان سراسر جهان در جریان برگزاری این راهپیمایی به معرفی و تبلیغ فرهنگ شیعه، زندگی امامان، واقعه کربلا و قیلم امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌پردازند و به این صورت موجب ترویج و گسترش فراوان و گسترده فرهنگ شیعیان جهان می‌شوند.

در پایان باید به این مهم اشاه کرد که ترویج و گسترش اسلام و فرهنگ و مکتب شیعیان ارتباط کاملا مستقیمی با زنده نگهداشتن مراسم‌های بزرگ آئینی مسلمانان جهان اسلام دارد و در این میان راهپیمایی اربعین حسینی یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین مراسم‌هایی است که توسط مردم مسلمان جهان برگزار می‌شود و تداوم در اجرا و برگزاری آن به طور قطع موجب گسترش و افزایش قدرت محور مقاومت اسلامی در منطقه و در برابر دشمن صهیونیست خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار