یادداشت/ هادی طوماری

اربعین؛ همایش جهانی شرافت و عزت زن مسلمان

اربعین سالنامه مصور زن، زندگی، آزادی است! آزادی که چارچوبش عزت و اقتدار زن مسلمان است.
کد خبر: ۶۱۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۵ - 06September 2023

اربعین؛ همایش جهانی شرافت و عزت زن مسلمانگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «هادی طوماری» استاد دانشگاه؛ اربعین حسینی (ع) یک ابررسانه در جنگ ترکیبی است، ابر رسانه‌ای که میلیارد‌ها دلار هزینه آمریکایی‌ها برای ایجاد نفاق و فتنه در جهان اسلام را یک تنه بی‌خاصیت کرده است.

آمریکایی‌ها و جریان صهیونیستی همه ساله با طرح و سناریویی قصد تضعیف اربعین حسینی (ع) را دارند، میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کنند، ولی یک عکس رایگان عکاس آماتور با انتشار عبور مادر توسط فرزند از درون آب و کنار ساحل، جهانی می‌شود و عملا نشان می‌دهد که زن جایگاه بالا و واجب الاحترامی را در خانواده مسلمانان دارد.

تقریباً نیمی از زائران اربعین را زنان تشکیل می‌دهند، یعنی زن حرمت دارد و در کمال امنیت در مسیر بهشتی مشایه زیر سایه الطاف زینبی (س) استوار و در کمال عزت و احترام گام بر می‌دارد، ولی همزمان با این اتفاق پلیس فرانسه زنان را در قبال یک خواسته فانونی زیر شکنجه در ملاعام قرار می‌دهد؛ تا این دو تصویر چهره اسلام و ضد اسلام در برابر مقام زن را نشان دهد.

زن، زندگی، آزادی در پیاده‌روی اربعین کاملاً مشهود است، دختران و زنان آزاده مسلمان از ملیت‌های مختلف برای ترویج و پاسداشت آزادگی و آزادمردی امام حسین (ع) قدم قدم به سمت کربلا می‌روند و سرود زن، زندگی، شهادت_ زن، زندگی، ایثار_ زن، زندگی، ولایت را می‌سرایند و به جهانیان اعلام می‌کنند با آزادی مطلق پای پیاده به سمت عاشورای حسینی (ع) می‌روند و آماده قیام عاشورای دیگری برای دفاع از ارزش‌های الهی هستند.

در یکی از سفر‌های اربعین با خانم زینب از اساتید و پژوهشگران مقیم آمریکا گفت‌وگویی داشتم، اشک و گریه توام ایشان هرگز اجازه استخدام کلمات را نداد و مصاحبه سر نگرفت، ولی هنگام خداحافظی یک جمله با همان زبان لاتین گفت: تلاش می‌کنم تا زینب حسین باشم؛ و گریه کنان مسیرش را ادامه داد؛ این همان عشق به حسین (ع) ار قلب آمریکاست، آمربکایی که دولتش همه کار می‌کند تا هرگز زنان به تفکر زینبی (س) نزدیک نشوند!

قطعاً بزرگترین خبرنگار عاشورا، حضرت زینب (س) است و امروز دختران و زنان مسلمان با چادر و شرافت و عفت و حجب در پیاده‌روی اربعین هر یک رسانه‌ای شده و عزت زن در جوامع اسلامی را مخابره می‌کنند.

بسیاری از ما خبرنگاریم و سال‌هاست که می‌نویسیم: کدام خبر بیش از ۱۴ قرن ماندگار شده جز خبر عاشورا و اربعین حسینی (ع)، خبر عشق بازی امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش؟! اربعین سالنامه مصور زن، زندگی، آزادی است! آزادی که چارچوبش عزت و اقتدار زن مسلمان است، نه آزادی که نشات گرفته از توحش و سواستفاده از زنان در غرب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها