یادداشت/ سرهنگ طلوع قهرمان

پیاده روی اربعین گردهمایی بزرگ مسلمانان در جهان

هر چیزی که موجب تسهیل زیارت مومنان و ترغیب به زیارت و راحتی و رفاه زائران حسینی باشد، مستحب است.
کد خبر: ۶۱۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵ - 06September 2023

پیاده روی اربعین گردهمایی بزرگ مسلمانان در جهانگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ طلوع قهرمانی کارشناس ارشد آموزش همگانی معاونت فرهنگی اجتماعی استان بوشهر؛ در سال‌های اخیر همه چشمان دشمنان اسلام به اربعین دوخته شده است چرا که بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان است که هیچ سابقه تاریخی ندارد.

در این ایام از جای جای جهان هستی، عاشقان اباعبدالله با خلوص نیت و جان و دل، با پای پیاده طی مسیر کرده تا چشمان خود را به نور ضریح شش گوشه و سفینه النجاه روشن کنند.

پیاده روی اربعین یکی از قدرتمند‌ترین نماد‌های همبستگی میان مسلمانان جهان است. یکی از مهمترین اقدامات مسلمانان در هر مکان و زمانی تبلیغ دین مبین اسلام است و یکی از بهترین مکان‌ها پیاده روی اربعین می‌باشد.

پس برای بهترین الگو بودن و بهترین تبلیغ رعایت آداب و سنن زیبای اسلام مهم و تاثیر گذاراست. تا اسلام و زیبایی هایش را به جهانیان بشناسانیم و بدانیم هر چیزی که موجب تسهیل زیارت مومنان و ترغیب به زیارت و راحتی و رفاه زائران حسینی باشد، مستحب است.

مهمترین شاخصه اسلام رعایت پاکیزگی و نظافت است و همانطور که پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) می‌فرماید: (النظافه من الایمان و الایمان فی جنته) " پاکیزگی جزئی از ایمان است و ایمان انسان را به بهشت هدایت می‌کند".  

حال باید بر خود واجب بدانیم که در مسیر همایش جهانی اربعین بهترین و زیباترین زائر باشیم با رعایت نظافت و پاکیزگی با نریختن زباله در مسیر راهپیمایی و کمک به همنوعان خود.

وقتی در حرم گرمای تابستان وقتی آفتاب بیشترین تابش خود را دارد  حین پیاده روی تشنه می‌شویم، با نوشیدن یک لیوان آب خنک و گوارا و می‌گوییم فدای لب تشنه ات یا حسین، دیگر دور از مسلمان است که لیوانش را بر زمین اندازد و موجب آلودگی محیط شود. باید بدانیم که در مسیر نور باید فقط پاکی باشد و زیبایی. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار