مدرس حوزه علمیه لبنان:

اربعین تجلی وحدت ملت‌ها برای مقابله با جبهه باطل است

منصور گفت: پیام‌های اربعین اتحاد، همدلی و تقویت جبهه مقاومت است تا در نهایت شریان اصلی فتنه یعنی آمریکا و اسرائیل را قطع کنیم.
کد خبر: ۶۱۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ - 06September 2023

اربعین تجلی وحدت ملت‌ها برای مقابله با جبهه باطل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «جواد منصور» مدرس حوزه علمیه لبنان با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین و نقش آن در هدایت جنبش‌های اسلامی در گفت‌گو با عطش، اظهار داشت: از تجلیات اربعین امام حسین (ع)، حضور عاشقان آن حضرت در ایام پیاده روی اربعین حسینی است، فرقی هم نمی‌کند این زائران از چه تیره و نژادی هستند، پیام پیاده روی اربعین این است که امام حسین (ع) و اهل بیت (س) تنها راه رسیدن به خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مشعل فروزانی است که همه گروه‌ها و قبایل را دور هم جمع کرده است، عنوان کرد: آن حضرت ملاک تشخیص حق از باطل و نابود کننده جبهه باطل است لذا به زیارت امام حسین (ع) می‌آییم چرا که حضرت حسین بن علی صاحب قیام است.

استاد حوزه علمیه لبنان از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) را احیای اصول اخلاقی، اصلاح نفس و مبارزه با جبهه باطل عنوان کرد و افزود: زیارت امام حسین (ع) راهی برای خودسازی است و در نقطه مقابل در جهاد اصغر دشمنان اسلام و شیعه در همه جا دنیا حضور دارند و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند و مصداق بارز شیطان در دنیای امروز آمریکا، اسرائیل و کسانی که از آن‌ها تبعیت می‌کنند، هستند.

وی اظهار داشت: همواره در طول تاریخ ظالمان به دنبال زورگویی علیه افراد مظلوم هستند و عصر ما نیز از این امر مستثنی نیست لذا برای مبارزه با جبهه باطل، توسط آیت الله روح الله خمینی و آیت الله خامنه‌ای جبهه مقاومت شکل گرفت و در منطقه از جمله کشور لبنان نیز توسعه پیدا کرد.

شیخ جواد منصور کشور جعلی اسرائیل را نماد ظلم و تفرقه افکنی در منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: با فرماندهی رهبر ایران جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل غاصب شکل گرفته است و امروزه در لبنان آمادگی لازم برای مقابله با این رژیم جعلی وجود دارد و می‌توان گفت مرز‌های مشترک لبنان با رژیم جعلی اسرائیل کاملا تحت تسلط حزب الله لبنان قرار دارد.

وی تصریح کرد: مجاهدین و رزمندگان مقاومت کسانی هستند که جان، مال، و فرزندان خود را در راه مقاومت با جبهه باطل امثال اسرائیل، آمریکا و سایر کشور‌های مستکبر فدا کرده اند از طرف دیگر همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند عامل موفقیت و پیروزی‌های ما به برکت امام حسین (ع) بوده است لذا در لبنان، فلسطین و سایر کشور‌های منطقه نیز زیر پرچم آن حضرت درحال مبارزه هستیم و قطعا پیروزی نهایی با جبهه حق است.

این استاد حوزه علمیه لبنان بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی، ابالمهدی المهندس، شهید عماد مغنیه و همه فرماندهان جبهه مقاومت تمام توان خود را برای حفظ و پیروزی اسلام ناب گذاشته اند و در این راه جان خود را فدا کردند همچنین شهید قاسم سلیمانی تاثیر زیادی در لبنان و منطقه داشت است بخصوص در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه بین حزب الله و اسرائیل، حاج قاسم سلیمانی با همکاری سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه حزب الله نقش محوری در پیروزی این جنگ داشتند و این سرآغاز پیروزی‌های مهم بعدی جبهه مقاومت بود.

شیخ جواد منصور تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل و همه سپاه کفر دنیا تلاش کردند که این مجاهدان خدا شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید عماد مغنیه و شهید ابوالمهدی المهندس را ترور کنند و حتی برای کشتن سید حسن نصرالله تلاش می‌کنند، اما این دشمنان کوردل نمی‌دانند که با کشته شدن، انسان به فیض بزرگ تری همانا شهادت نائل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر عزیزان ما شهید بشوند باز هم دست از آرمان‌های فلسطین و قدس برنمی‌داریم، هر جای دنیا که مظلوم باشد به یاریشان می‌شتابیم و با الگوگیری از حضرت سیدالشهدا و هدایت، ولی فقیه و نائب امام زمان آیت الله العظمی خامنه‌ای در مقابل زورگویان عالم ایستادگی می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه لبنان اظهار داشت: جبهه مقاومت که توسط شهید سلیمانی، شهید مغنیه و شهید المهدی المهندس در منطقه برای مواجهه با آمریکا، اسرائیل و همه طاغوتیان شکل گرفت روز به روز درحال تقویت است، به فضل الهی جبهه باطل درحال تضعیف و نابودی است و انشاالله پیروزی مظلومان محقق خواهد شد و پرچم نصرت و پیروزی را به دست امام زمان خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: پیام من به دغدغه‌مندان عرصه مقاومت این است که کشور‌های مستکبر به دنبال ایجاد تفرقه میان ملت‌های منطقه هستند لذا باید مردم کشور‌های منطقه دست در دست یکدیگر و با اتحاد با دشمن مبارزه کنند و قطعا یکی از پیام‌های اربعین همین اتحاد، همدلی و تقویت جبهه مقاومت است تا در نهایت شریان اصلی فتنه یعنی آمریکا و اسرائیل را قطع کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها