فرمانده فراجا:

با وجود شیطنت‌های دشمنان امسال رکورد حضور در همایش اربعین شکسته شد

سردار «رادان» گفت: با وجود شیطنت‌های دشمنان امسال رکورد حضور در همایش اربعین شکسته شد بطوریکه حدود چهار میلیون نفر در این مراسم معنوی شرکت کرده و تاکنون ۸۰ درصد آن‌ها به کشور بازگشتند.
کد خبر: ۶۱۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ - 07September 2023

با وجود شیطنت های دشمنان امسال رکورد حضور در همایش اربعین شکسته شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی امروز در قرارگاه رسانه‌ای اربعین مستقر در پایانه مرزی خسروی حضور یافت و اظهار داشت: با اشاره به خروج تعداد زیادی از اتباع خارجی از مرزهای ایران برای شرکت در مراسم اربعین تا امروز بیش از ۳۰ درصد آنها بازگشته‌اند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با وجود شیطنت های دشمنان امسال رکورد حضور در همایش اربعین شکسته شد بطوریکه حدود چهار میلیون نفر در این مراسم معنوی شرکت کرده و تاکنون ۸۰ درصد آنها به کشور بازگشتند.

وی با قدردانی از همکاری خوب مقامات عراقی در پذیرش و پذیرایی از زائران ایرانی، اظهار کرد: آن ها از همان روز نخست همکاری خوبی داشتند و تسهیل گری لازم را انجام دادند و همین تسهیل گری و همکاری بسیار خوب باعث شد تا زائران ایرانی امسال راحت تر از سال های گذشته به عتبات عالیات و کربلای معلی عزیمت کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین به استقبال خوب زائران اربعین حسینی برای تردد از پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و گفت: امسال ۹۰۰ هزار نفر این مرز را انتخاب کردند که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشت.

سردار رادان افزود: از مجموع ۹۰۰ هزار نفری که مرز خسروی را برای تردد انتخاب کرده اند، ۵۲۰ هزار نفر آن ها برای سفر به عتبات عالیات بوده و ۳۸۰ هزار نفر هم از طریق این مرز به کشور بازگشتند.

وی مهمان نوازی مردم استان کرمانشاه را در استقبال بسیار خوب زائران برای تردد از مرز خسروی هم یکی از عوامل تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: به طور قطع برای سال های آینده شاهد رشد جمعیت زائران برای تردد از این مرز خواهیم بود.

سردار رادان تصریح کرد: مردم مرزدار و غیور کرمانشاه در طول تاریخ و به خصوص دوران دفاع مقدس رشادت زیادی از خود نشان داده و میزبان خوبی برای رزمندگان بودند و بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از جوانان غیرتمند بودند که آن ها با وجود همه شیطنت‌های دشمن سختی های راه را به جان خریدند تا در زمره زوار قرار گیرند.

وی حضور پرشور مردم در همایش عظیم اربعین را شکست بزرگی برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در حالی امسال رکورد حضور زوار در مراسم اربعین شکسته شد که دشمنان برای عدم حضور مردم تبلیغات فراوانی کرده بودند.

سردار رادان با قدردانی از تلاش‌ همه کارکنان انتظامی برای حضور مخلصانه در مأموریت اربعین اضافه کرد: بسیاری از آن ها حدود ۲۰ روز از خانواده خود دور بودند اما این سختی را به جان خریدند تا زائران با فراغ بال عازم سفر معنوی شوند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی کشور از زیرساخت های مرز رسمی خسروی و روند بازگشت زائران بازدید کرد و با زائران در خصوص خدمات رسانی به گفت و گو پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار