در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل غرب آسیا: حمایت از قرآن و مقابله با دشمنان اسلام شعار اصلی راهپیمایی اربعین است

قنادباشی گفت: برگزاری سالیانه راهپیمایی اربعین می‌تواند سدی در برابر زیاده خواهی‌ها و تجاوزات آن‌ها نسبت به دین اسلام و اعتقادات مسلمانان باشد.
کد خبر: ۶۱۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 08September 2023

کارشناس مسائل غرب آسیا: راهپیمایی اربعین سدی در برابر زیاده خواهی‌ها و تجاوزات به اسلام است/ حمایت از قرآن و مقابله با دشمنان اسلام شعار اصلی راهپیمایی اربعین«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درباره برگزاری راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی در کشور عراق اظهار داشت: بدون تردید نتایج فرهنگی و اجتماعی راهپیمایی اربعین بسیار بیشتر از ثمرات و فوائد دیگر آن است. راهپیمایی اربعین در واقع اصالت دادن و پررنگ‌تر کردن آموزه‌های و اعتقادات اصیل اسلامی و در ایران اعتقادات ملی است.

قنادباشی افزود: زمانی که اهل بیت (ع) محور اعتقادات و تحرکات، اجتماعات و مراسم‌ها قرار می‌گیرد به معنی اهمیت دادن به فرهنگی است که سال‌های سال توانسته است برای ما و مسلمانان هویت معین و مشخصی را تعیین و ایجاد کند. این در حالی است که دنیای غرب و استعمار در برخورد با دنیای اسلام و جهان سوم کوشش کرده تا از آن‌ها هویت زدایی کند. زیرا با توجه به هویت زدایی است که می‌توان بر ملت‌ها تسلط پیدا کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: لذا می‌بینیم که کشور‌های غربی در قالب انواع تهاجم‌های فرهنگی و یا بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری شبیه خون فرهنگی و ناتوی فرهنگی کوشش می‌کنند تا با هویت زدایی اعتماد ملت‌ها را از بین ببرند. زیرا اگر هویت از بین برود، اعتماد به نفس هم از میان می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: لذا کارکرد راهپیمایی اربعین این می‌تواند باشد که بر هویت ملت‌ها و مردم مسلمان تاکید می‌کند و آن را پررنگ نیز می‌کند و به اعتقادات آن‌ها رونق می‌بخشد؛ لذا می‌تواند به عنوان سدی بزرگ و مستحکم در برابر تهاجمات عمل کند. زیرا یکی از همین تهاجمات که در شرایط امروز جهان می‌تواند نیات دشمنان را آشمار کند همین اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب آسمانی ما مسلمانان است.

قنادباشی اضافه کرد: آتش زدن قرآن کریم و اهانت به این کتاب آسمانی که با حمایت غرب از این قبیل اقدامات انجام می‌شود میزان خصومت و دشمنی آن‌ها را با دین اسلام نشان می‌دهد به یک بار دیگر به همه ثابت می‌کند که آن‌ها با اصلی‌ترین و مقدس‌ترین اعتقادات ما مخالف هستند. بر همین اساس هم برگزاری سالیانه راهپیمایی اربعین می‌تواند سدی در برابر زیاده خواهی‌ها و تجاوزات آن‌ها نسبت به دین اسلام و اعتقادات مسلمانان باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: زمانی که مسمانان جهان در اجتماعاتی همچون راهپیمایی اربعین حسینی بر اعتقادات خود و گرامی داشت حرمت اهل بیت (ع) تاکید می‌کنند به معنی دفاع از آموزه‌های اسلامی است. به خصوص که بر اساس حدیث «ثقلین» قرآن و عترت در کنار یکدیگر هستند و زمانی که سخن از اهل بیت شامل امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و امام علی (ع) به میان می‌آید، سخن از قرآن نیز به میان می‌آید و به این معنی است که قرآن بدون اهل بیت معنی ندارد و اهل بیت نیز بدون قران معنی ندارند.

وی عنوان کرد: آن چیزی که شاهد هستیم امروز در چارچوب راهپیمایی اربعین صورت می‌گیرد دفاع از قرآن کریم است. ضمن اینکه به صورت جزئی هم حمایت از قرآن به عنوان یکی از شعار‌ها هم در این راهپیمایی مطرح شده است.

قنادباشی تصریح کرد: در حقیقت می‌توان گفت که بحث قرآن، حمایت از این کتاب آسمانی مسلمانان و مقابله با دشمنان قرآن یکی از بحث‌های اصلی، محوری و شعاری راهپیمایان حسینی است. در واقع این موضوع یکی از نتایج اصلی این راهپیمایی می‌شود که دنیای غرب نیز به هیچ عنوان نسبت طرح و بحث پیرامون آن علاقه‌ای ندارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: از این طریق هم می‌توان به این نتیجه مهم رسید که با تمامی تهاجمات و تمسخر‌هایی که نسبت به اربعین می‌کنند و هجمه‌ای که به آن وارد می‌کنند از جنس هجمه‌ای است که به قرآن می‌کنند و نگران هستند که برگزاری سالیانه این راهپیمایی همچون سدی برای مسلمانان، آن‌ها را در برابر تهاجمات دشمنان اسلام نفوذ ناپذیر کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار