معاون اجتماعی استانداری قم خبر داد؛

پذیرش بیش از ۲۶۲ هزار زائر اربعین در استان قم

«مقیمی» گفت: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز اربعین در مجموع ۲۶۲ هزار و ۱۱۱ زائر در بخش‌های مختلف استان قم اسکان داده شدند.
کد خبر: ۶۱۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 07September 2023

پذیرش بیش از ۲۶۲ هزار زائر اربعین در استان قم

به گزارش دفاع‌پرس از قم، «ابوالقاسم مقیمی» معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز اربعین، چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در مجموع ۲۶۲ هزار و ۱۱۱ زائر داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف استان قم اسکان داده شدند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۵۵ هزار نفر در قرارگاه مردمی اربعین، ۲۷ هزار و ۳۴۳ نفر در مراکز اقامتی، ۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر در حرم مطهر، ۴۰ هزار نفر در مسجد جمکران، ۶۵ هزار نفر در بوستان‌ها و پارک‌ها، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در موکب سلفچگان پذیرش و ۲۹ هزار و ۱۰۵ نفر نیز در مراکز و فضا‌های مربوط به آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

جانشین ستاد اربعین استان قم گفت: بر اساس آمار ۱۳۵ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم قم با ثبت‌نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار قمی بدون ثبت‌نام در این سامانه استان قم را به مقصد عراق ترک کرده باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: همچنین از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودرو وارد قم شده و ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۶۱ خودرو در این ایام از استان خارج شده است.

مقیمی با اشاره به آمار صدور و تمدید گذرنامه در قم خاطرنشان کرد: مطابق آمار اعلامی فرماندهی انتظامی به ستاد اربعین استان قم بیش از ۶۵ هزار فقره گذرنامه صدور و یا تمدید شده است.

جانشین ستاد اربعین استان قم تاکید کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین از مرز‌ها به استان قم اندیشیده شده و همکاران ما درتلاش هستند تا زائرین با کمترین وقفه به استان بازگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار