معرفی کتاب؛

سیطره؛ روایتی ناگفته از واقعیت سران ضدانقلاب

کتاب «سیطره» اطلاعات خوبی از مناسبات داخلی ضد انقلاب، هویت سران احزاب، فساد و فحشا و روابط داخلی و خارجی آن‌ها برملا می‌سازد.
کد خبر: ۶۱۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰ - 08September 2023

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: کتاب «سیطره» نوشته کیانوش گلزار راغب است. راغب که خود حدود دو سال در زمان جنگ در اسارت کومله و دموکرات بوده خاطراتش را در کتاب پرفروش شنام نگاشته است. پس از آن نیز کتاب‌های عصر‌های کریسکان و برده سور از او منتشر شد.

این کتاب که تازه‌ترین اثر اوست خاطرات یک نیروی اطلاعاتی است که در یک سازمان جدایی طلب نفوذ می‌کند. نادر کیانی که از کودکی از نیرو‌های فعال بسیج بوده و علاقه فراوانی به حضور در نیرو‌های نظامی داشته در جوانی برای استخدام در نیروی انتظامی تلاش می‌کند. با این حال به دلیل اینکه دایی‌اش جزو اعضای حزب دموکرات بوده که در سال ۱۳۵۹ از کشور فرار کرده‌اند و به سوئد پناهنده شده با درخواست او موافقت نمی‌شود. با این حال اصرار و علاقه فراوان او برای وارد شدن به ارگان‌های نظامی سرانجام جواب می‌دهد و او به عضویت نیرو‌های اطلاعات درمی آید.

سیطره؛ روایت دیگری از هویت سران احزاب ضدانقلاب

در ادامه او داوطلب نفوذ در نیرو‌های تروریست و جدایی طلب می‌گردد. او با وجود مشکلات بسیار می‌تواند خود را به سازمان خلق دموکرات نزدیک کند و می‌تواند خود را به عنوان یک نیروی پیشمرگ کرد جا بزند و از آنجا برای نیرو‌های امنیتی اطلاعات بفرستد و باعث کارشکنی در فعالیت‌های آنان بشود. در این کتاب از تشطط فکری و عدم اتحاد در میان رهبران جدایی طلب کرد و روحیه ضعیف نیرو‌های آنان آگاهی می‌یابیم و می‌بینیم که چگونه جمهوری اسلامی با قدرت و ذکاوت توانسته به قلب سازمان‌های جدایی طلب نفوذ کند.

کتاب «سیطره» خاطرات هفت سال نفوذ «نادر کیانی» از نیرو‌های انقلابی ایران به اردوگاه حزب دموکرات کردستان ایران و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است که تا سطوح عالی سازمانی و مسئول کل پذیرش این سازمان رشد کرده و با دسترسی به اطلاعات ارزشمند درون گروهی، گرفتار زندان اقلیم کردستان شده است و با تحمل رنج و مرارت زیاد، عاقبت به کشور باز می‌گردد و ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

بعد از انقلاب اسلامی ایران، گروهک‌های ضد انقلاب فرصت پیدا کردند تا اسلحه و مهمات پادگان‌های نظامی را غارت و علیه انقلاب اسلامی به جنگ مسلحانه بپردازند. آن‌ها هزاران نفر از رزمندگان اسلام و مردم کردستان را قتل عام کردند. در سال‌های اولیه دفاع مقدس این گروهک‌ها از ایران رانده شده و به دامن دشمن پناه بردند و دست به ترور‌های کور مردم ایران زدند.

کتاب «سیطره» اطلاعات خوبی از مناسبات داخلی ضد انقلاب، هویت سران احزاب، فساد و فحشا و روابط داخلی و خارجی آن‌ها برملا می‌سازد.

سیطره؛ روایت دیگری از هویت سران احزاب ضدانقلاب

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

شناسایی ارتباط کومله با کشورهای متخاصم هم جزو مأموریت من بود. تقریبا واحد پذیرش و تحقیق بیکارترین واحدها بود. به همین خاطر کارهای بایگانی و ثبت کامپیوتر را به ما می‌دادند از طریق منابع ثبتی که دستم می‌رسید پی به ارتباط کومله با کشورهای متخاصم اروپایی و آمریکا بردم و مدارکش را برای فرمانده فرستادم. هر آمار و اطلاعاتی را باید با سند و مدرکش می‌فرستادم. در آن زمان، زمزمه‌های ارتباط مستقیم عبدالله مهتدی با رژیم کودک کش صهیونیستی هم به گوش می‌رسید. ابراهیم گفته بود قبل از سقوط صدام یک هیئت آمریکایی به دیدارم آمد و از من خواست تکلیفم را روشن کنم که همراه صدام حسین هستیم یا در کنار امریکا.

کیانوش گلزار راغب متولد سال۱۳۴۴ هجری شمسی می‌باشد. او یکی از رزمندگانی است که چهارده ماه در زندان کومله به سر برد. پس از آزادی و در سال‌های بعد توانست خاطرات خود را در کتاب «شنام» بنگارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها