کارشناس مسائل سیاسی:

رسانه‌ها باید حقیقت اربعین را برای جهان اسلام تبیین کنند

ظهره وند، گفت: رسانه‌ها باید حقیقت اربعین را برای جهان اسلام تبیین کنند تا مسلمانان متوجه اهمیت حضور خود در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و کارکرد‌های سیاسی و بین‌المللی آن شوند.
کد خبر: ۶۱۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ - 08September 2023

رسانه‌ها باید حقیقت اربعین را برای جهان اسلام تبیین کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، قدم گذاشتن در مسیر پیاده‌روی اربعین و زیارت کربلا کاری ساده نیست، اما با دو پای عشق و معرفت به امام حسین (ع) شدنی است و به قولی کاری است که از دل برمی‌آید و در این میان خدمت‌رسانی به خیل عاشقان اباعبدالله نیز عشقی همسنگ آن می‌طلبد.

پیاده روی اربعین یعنی وصال عاشق و معشوق و خوشا به حال آنان که در این سختی به وصال معشوق می‌رسند و می‌توانند با عشق بر خاک او بوسه زنند و در پیشگاه ضریحش اشک ارادت بریزند.

زنده نگه داشتن نهضت تاریخی عاشورا، رسیدن کاروان اسرا در سفر بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین و نیز بهره‌گیری تربیتی از یاد و خاطره تاریخی عاشورا، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین (ع) و برگزاری باشکوه آن است.

«ابوالفضل ظهره وند» کارشناس مسائل سیاسی درباره اهمیت بزرگداشت مراسم اربعین حسینی و چرایی برگزاری اربعین برای جهان اسلام اظهار داشت: شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین و حتی حضور در مراسم جاماندگان راهپیمایی اربعین از این منظر حائز اهمیت است که روندی متعالی و بیانگر توجه و ایمان به مسیر راهبردی اعتقادی است که امام حسین (ع) در روز عاشورا و در واقعه کربلا دنبال کرد.

وی افزود: برگزاری راهپیمایی اربعین نباید فقط در مقوله زیارت منحصر شود، بلکه اهمیت راهپیمایی و برگزاری مراسم اربعین حسینی به قدرت نمایی جهان اسلام و باور عمیق مسلمانان به راه و رسم امام حسین (ع) در برخورد و قاطعیت با کفر و الحاد است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: برگزاری اربعین حسینی و شور و عشقی را که در این مراسم دیده می‌شود، نباید تنها به موضوعات دینی و معنوی ارتباط داد، زیرا عاشورا و اربعین حسینی با امنیت ملی ما گره خورده است.

ظهره وند گفت: موضوع اربعین حسینی برای ما زیستار معرفتی است و هر چقدر این زیستار و فرایند معرفتی جذبه بیشتری داشته باشد و مردم بیشتر با جذابیت‌ها و مغناطیس این مسیر آشنایی یابند، انسجام و قدرت ملی مسلمانان در جای جای جهان اسلام افزایش می‌یابد.

تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: اربعین حسینی نمادی است بازدارنده که دشمن با مشاهده سیل عظیم اربعینی‌های عاشق خط فکر، راه و روش زندگی امام حسین (ع) متوجه جایگاه دین در میان مسلمانان می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه غرب آسیا مملو و متمرکز از تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است و غرب با حمایت از تروریست‌هایی مانند داعش و جریان‌های تکفیری به دنبال ناامنی و بی ثباتی منطقه است، پررنگ بودن مراسم اربعین حسینی و وحدت نظر و رویه مسلمانان در تمسک به سیره امام حسین (ع) به نمایش انسجام منطقه‌ای بسیار زیبایی منجر می‌شود که دشمن را به عقب نشینی وادار می‌کند.

ظهره وند معتقد است: در چارچوب تفکر انقلاب به سمت منطقه گرایی، حمایت از مظلومان جهان، تقابل با استعمارگران و سلطه گران حرکت می‌کنیم؛ در حالی که در نقطه مقابل ما جریان یک جانبه گرایی به رهبری آمریکا وجود دارد که به دنبال تجزیه و فروریزی ژئوپلیتیکی منطقه است.

وی افزود: رسانه‌ها باید حقیقت اربعین را برای جهان اسلام تبیین کنند تا مسلمانان متوجه اهمیت حضور خود در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و کارکرد‌های سیاسی و بین المللی آن شوند. هر چقدر تکثر و تعارضات قومی نماد بیشتری داشته باشد و مردم در چالش‌های قومی، مذهبی و قبیله‌ای باشند به نفع هژمونی آمریکا و منطقه گرایی علیه سلطه آمریکاست.

ظهره وند عنوان کرد: اربعین دال مرکزی معرفت، ولایت‌مداری و ایده تفکر انقلاب است که باید به‌وسیله مسلمانان جهان به نمایش گذاشته تا توطئه‌های دشمن برای جهان اسلام خنثی شود.

منبع: راهبرد معاصر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار