نماینده ولی فقیه در مازندران:

شهدای قیام ۱۷ شهریور خط‌شکن بودند

آیت‌الله «محمدی لائینی» با گرامیداشت یاد شهدای قیام ۱۷ شهریور گفت: آن انسان‌های شجاع فداکار خط‌شکنی کردند و جو رعب و وحشت رژیم دست‌نشانده را شکاندند.
کد خبر: ۶۱۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ - 08September 2023

شهدای قیام ۱۷ شهریور خط‌شکنان بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا، کلید قبولی همه اعمال و شاه کلید رستگاری را تقوا دانست.

وی در ادامه با گرامیداشت روز وقف و بیان اینکه وقف مصداق احسان و یکی از عبادت‌های مهم است، افزود: سابقه مردم مازندران سابقه احسان، نیکی و خدمت به مردم است و ما باید موقوفات قبلی را حفظ و به آن بیفزاییم.

این مسئول با تسلیت اربعین حسینی و ۲۸ صفر گفت: شرب خمر شاه‌کلید تمام گناهان است و تمام پلیدی‌ها در خانه دروغ قرار دارد و باید از هر دو بپرهیزیم.

آیت الله محمدی لائینی با قدردانی از مردم و مسئولین در برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و همچنین مراسم جاماندگان اربعین تصریح کرد: همچنین از خدمات مردمی و موکب‌ها و هدایا و نذورات و نهاد‌های دست‌اندرکار امنیت تقدیر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: همچنین از مردم عراق که از سال‌ها قبل از این هم در برپایی مراسم اربعین حسینی فعال بودند، تقدیر می‌کنم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ۲۲ میلیون زائر مدت دو هفته به سفر اربعین رفتند، اضافه کرد: برپایی این مراسم باشکوه در گرو همکاری دولت و نهاد‌های امنیتی و مردمی دو کشور ایران و عراق صورت گرفته است.

وی سپس با گرامیداشت یاد شهدای قیام ۱۷ شهریور اظهار داشت: آن انسان‌های شجاع فداکار خط شکنی کردند و جو رعب و وحشت رژیم دست نشانده را شکاندند.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی و دغدغه این روز‌های کشاورزان از برنج تا مرکبات، افزود: ما راه صادرات را هنوز نتوانستیم روان کنیم و در استفاده از بنادر مشکل ناهماهنگی نهاد‌هایی که در بندر متمرکز هستند را داریم و باید هماهنگ و تابع یک مدیریت واحد باشند.

وی با عنوان اینکه از مسئولان تقاضا داریم تا رسیدن فصل برداشت مرکبات برای بازار فروش و عرضه برنامه ریزی کنند، گفت: با توجه به تولید سه میلیون تن تولید باغی نیاز به تقویت صادرات است که کشور‌های عربی و کشور‌های همسایه دریای خزر مشتری خوب برای محصولات ما هستند و با توسعه و توجه بیشتر به صادرات، دغدغه کشاورزان کاهش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه ساری عنوان کرد: قیام ما برای اهداف معنوی و اعتلای کلمه الله و اجرای دین و بهره مندی از معنویات بود و نباید همه آمال و آرزو‌های ما صرف مسائل مادی و دغدغه‌های معیشتی شود که بر خلاف هدف کلی انقلاب اسلامی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در مازندران مسئله معیشت یک واقعیت است که باید به آن توجه شود.

وی در پایان با بیان اینکه همایش اربعین شاه‌کلید است و حضور ۲۲ میلیون جمعیت پیام سیاسی برای دنیا دارد، خاطرنشان کرد: دنیا سعی دارد اربعین حسینی را بایکوت خبری کند و این حرکت عظیم را بی‌فلسفه و سبک جلوه دهد؛ چراکه از پیام همایش و زیارت اربعین می‌ترسد و ما با این اربعین که شاه‌کلید است، سنگر‌های کلیدی نظام استکباری یزیدی زمان را فتح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار