نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

اربعین بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشوراست

حجت‌الاسلام «محمدی عراقی» گفت: اربعین فقط یک اسم نیست، یک فلسفه است که بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشوراست.
کد خبر: ۶۱۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 08September 2023

اربعین بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشورا می‌باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «محمود محمدی عراقی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از مواکب شهرستان سرپل ذهاب در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین فقط یک اسم نیست، یک فلسفه است که بازخوانی و بازآموزی مکتب عاشوراست.  

وی با بیان اینکه اباعبدالله الحسین علیه السلام موارد اختصاصی نسبت به سایر اهل بیت (ع) دارد، افزود: اربعین یکی از موارد اختصاصی امام حسین (ع) است و هیچ‌کدام از اهل بیت علیهم‌السلام اربعین ندارند؛ شفا دادن تربت امام حسین علیه السلام یکی دیگر از موارد اختصاصی اباعبدالله (ع) است که این موارد اختصاصی به این علت است که خداوند به خاطر اینکه امام حسین علیه السلام تمام زندگی و عزیزان خود را در راه خدا داد خداوند هم خواست ادامه دین خدا از طریق امام حسین (ع) باشد. 

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز در زمان طفولیت امام حسین علیه السلام فرمود: حسین از من است و من از حسین هستم و سایر احادیثی که هست، نشان می‌دهد که قضیه امام حسین علیه السلام یک قضیه‌ای است که خداوند اراده کرده و آن را ثبت کرده‌است که امام حسین علیه السلام رمز بقای دین خدا از خلقت آدم تا ظهور آخرین منجی بشریت باشد. 

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اربعین حسینی عظمت و بزرگی و شکوهی دارد که هیچ ملت و کشوری این عظمت و شکوه را ندارد و لذا مردم باید قدردان این نعمت باشند که الحمدالله مردم ما به خوبی قدر آن را می دانند.   

عراقی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از ثمرات و برکات این مکتب امام حسین (ع) است؛ همانگونه که امام راحل فرمودند ما هرچه داریم از برکت محرم و عاشورا و امام حسین (ع) است.   

وی افزود: این عظمت و نورانیت و این خورشید درخشان برای همه مردم راهنما است و ان‌شاءالله که بتوانیم راه امام حسین علیه السلام را ادامه دهیم و در این راه شهادت و اسارت و اهانت‌ها را تحمل کرده و در این راه استقامت کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار