یادداشت/ مهدی پارسا

جمعه خونین انقلاب و حمایت تمام قد آمریکا از کشتار مردم ایران

بازخوانی جنایت رژیم ستمشاهی در واقعه ١٧ شهریور که با حمایت «کارتر» همراه بود یادآور خباثت‌هایی است که با پنهان شدن پشت شعارهای دروغین حقوق بشری خود، عزت و سربلندی ملت ایران را نشانه گرفته تا به خیال خام خود به اهداف استعماری خود برسند.
کد خبر: ۶۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ - 08September 2023

حکایت جمعه خونین انقلاب و حمایت تمام قد آمریکا از کشتار مردم ایرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «‌مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان؛ سالروز تاریخی ١٧ شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، قیام ملت بزرگ ایران علیه رژیم ستمشاهی بود که به گواه تاریخ پژوهان منجر به تسریع در پیروزی انقلاب ملت ایران علیه نظام شاهنشاهی شد، سالروزی که با کشتار جمعی مردم ایران عزیز در خاطره تاریخ ماند و تلاش برای برقراری حکومت نظامی نیز نتوانست آن روزها از اراده مردم انقلابی بکاهد و بی‌شک نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که خود را غرق در سیاست‌های استعماری بیگانگان کرده بود.

نکته حائز توجه در واقعه تاریخی ١٧ شهریور این بود که مردم بدون سلاح و بی‌دفاع به خیابان آمده و در میدان شهدا اجتماع کردند که به اعتراف خبرنگاران خارجی، «کماندوها و نظامیان رژیم پهلوی در مقابل مردم مظلوم از مسلسل و تانک‌ها استفاده و ملت بی‌دفاع را اعدام دسته جمعی کردند» تا حقیقت چهره پهلوی برای همگان برملا شود.

حمایت نظام سلطه و پشتیبانی تمام قد آمریکا از کشتار جمعی مردم بی‌گناه در واقعه ١٧ شهریور، روی دیگر خباثت آمریکایی‌ها را برای تاریخ به یادگار گذاشت، خباثتی که نه تنها به واقعه ١٧ شهریور ختم نشد بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکست موقعیت منطقه‌ای آمریکا زوایای دیگر جنایات خود را علیه ملت ایران بروز و ظهور دادند.

بازخوانی جنایت رژیم ستمشاهی در واقعه ١٧ شهریور که با حمایت «کارتر» همراه بود یادآور خباثت‌هایی است که با پنهان شدن پشت شعارهای دروغین حقوق بشری خود، عزت و سربلندی ملت ایران را نشانه گرفته تا به خیال خام خود به اهداف استعماری خود برسند که همیشه در حساس‌ترین برهه‌های تاریخی نیز این ملت فهیم توطئه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

از حمایت صددرصدی ایالات متحده آمریکا در ترورهای شخصیت‌های انقلابی و پشتیبانی تمام قد از رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله گرفته تا تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران از جمله تحریم‌های دارویی که با شعارهای دروغین انسان دوستی‌شان همراه بود نه تنها با ادعاهای انسان دوستی‌شان همخوانی ندارد بلکه چهره وحشی غرب را برای ملت‌های آزادی‌خواه آشکار کرد.

مگر می‌توان چشم بر مدال شجاعت افسر آمریکایی در پی کشتار هموطنانمان در هواپیمای مسافربری بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس ببندیم و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز را نادیده بگیریم، مگر می‌توان حوادث تاریخی را بازخوانی کرد و رد پایی از جنایات سران آمریکا پیدا نکرد؟

اینجاست که باید گفت شعار «مرگ بر آمریکای» ملت ایران نه تنها یک شعار نیست بلکه مکتبی است که ریشه در تاریخ بلند ایران اسلامی و جنایات سران آمریکایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار