در همایش سران طوایف؛

فرمانده نیروی زمینی سپاه: آمریکا به‌دنبال ایجاد ناامنی در جنوب شرق کشور است

سردار پاکپور گفت: آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به منطقه سیستان و بلوچستان هم نمی‌شوند، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ناامنی در این منطقه هستند.
کد خبر: ۶۱۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 09September 2023

آمریکایی‌ها و گروه‌های معاند در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در سیستان و بلوچستان هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی منطقه جنوب شرق کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون شاهد برخی از تحرکات در منطقه بوده‌ایم؛ به‌طوری که تمام عناصر ضدانقلاب، منافقین و حتی پ. ک. ک و گروه‌های تجزیه‌طلب که در جغرافیای دیگری از کشور فعالیت دارند به دنبال این هستند که این منطقه را ناامن نشان دهند؛ چون نظام دارد در این منطقه جهت توسعه استان تلاش می‌کند و برنامه‌های دولت دراین استان نشان دهنده این موضوع است.

سردار پاکپور خطاب به سران طوایف گفت: نگذاریم که این دور پرشتاب خدمت‌رسانی دولت سرعتش کم و یا قطع شود. ما که در این منطقه ساکن هستیم مسئول تأمین امنیت اینجا خواهیم بود و شما بزرگان این استان هستید و می‌توانید خیلی تأثیرگذار باشید و از بروز خیلی از اتفاقات جلوگیری کنید. ما هم به شما اعتماد کردیم و مسئولیت تأمین امنیت منطقه را به شما داده‌ایم. دشمنان و بدخواهان به دنبال این هستند که ما نیرو‌هایی را از مرکز بیاوریم و اینجا را به یک منطقه بسته نظامی تبدیل کنیم و بعد روی این مسئله موج‌سواری کنند که ببینید نظام منطقه را نظامی کرده و مسائل دیگر؛ ولی ما نباید اجازه چنین کاری را به آن‌ها بدهیم. ما به شما اعتماد داریم؛ شما هم قابلیت و هم ظرفیت این را دارید که امنیت منطقه را تأمین کنید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: ما نباید اجازه بدهیم که فرزندان‌مان و خودمان در زمین وسیعی که دشمن برای ما تعریف کرده است با توپ دشمن بازی کنیم؛ با توجه به اینکه شما ساکن این منطقه هستید و اشراف کامل اطلاعاتی بر جغرافیای زمین خود دارید، باید جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر استان اشاره و عنوان کرد: چهار نفر از مأمورین راهنمایی و رانندگی ما را شهید کردند در حالی که آن‌ها صرفاً نیرو‌های اداری بودند و یا دو نفر از مأموران توزیع غذا را در منطقه تفتان به شهادت رساندند در حالی که مسلح نبوده و با لباس شخصی مشغول توزیع جیره غذایی پرسنل بودند.

سردار پاکپور با اشاره به اقدامات و دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: اطلاع دقیقی داریم از اینکه آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شوند، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ناامنی در این منطقه هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: وضعیتی که آمریکایی‌ها دارند به گونه‌ای است که رژیم صهیونیستی که قلب سیاست منطقه‌ای آمریکایی‌ها بوده، الان تنهاست؛ چون نگاه آمریکایی‌ها به جنگ اوکراین معطوف شده و در عراق و سوریه و لبنان هم نتوانسته‌اند توفیقی کسب کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در مقابله با ایران چندین موضوع را دارند دنبال می‌کنند؛ نخست اینکه جمهوری اسلامی ایران چه عناصر برتری‌سازی دارد که مانع توسعه سیاست‌های آن‌ها شده  است؟ و اولین چیزی که می‌گویند این است که نفوذ منطقه‌ای و توان نظامی ایران را که از عوامل بازدارنده هستند، سلب کنند؛ که تاکنون نتوانسته‌اند و هرگز نخواهند توانست این کار را انجام دهند.

سردار پاکپور اشاره به انزوای سیاسی آمریکا در منطقه و جهان گفت: آیا در بحث انزوای سیاسی توانستند ما را در انزوا قرار دهند؟ می‌بینید که شرکای اقتصادی‌شان یکی یکی دارد از آن‌ها جدا می‌شوند و احساس کرده‌اند که تا دیر نشده باید روابط سیاسی خود را با ایران سر و سامان دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: وظیفه ما این است که صحنه را ترسیم کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی دارد می‌افتد؛ الان با طیفی از تهدیدات نیمه‌سخت و نرم دشمن مواجه هستیم با اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط فضای مجازی نشان می‌دهد که دشمن یک حرکتی را شروع کرده که یک احساس ناامنی در منطقه به‌وجود آید که این احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است؛ آن‌ها قصد دارند مردم و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارند، احساس ناامنی کنند و منطقه را ترک کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار