معاون استاندار: دانشگاه‌ها در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل همکاری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان خبر داد و خواستار همکاری دانشگاه‌ها و محققان در تدوین این اثر ارزشمند شد.
کد خبر: ۶۱۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ - 09September 2023

معاون استاندار: دانشگاه‌ها در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل همکاری کنند

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «رضا قاسمیان» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل امروز (شنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس علمی‌ترین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس بوده و هم برای نسل فعلی و هم برای آیندگان قابلیت استفاده و کاربرد دارد.

وی ادامه داد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس و برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته، بر اجرای برنامه‌های پرمحتوا و تبیین اهداف دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

قاسمیان در ادامه بر لزوم بازخوانی نهضت دفاع مقدس و انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و دانش‌آموزان در هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

استقبال مردم استان اردبیل از جشنواره‌های فرهنگی

این مقام مسئول با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردمی از برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، افزود: برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی، رژه و همایش ویژه هفته دفاع مقدس در این هفته بهترین فرصت برای جهاد تبیین و انتقال محتوای دفاع مقدس به اقشار مختلف مردمی و به‌ویژه نوجوانان است.

در این نشست برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس از جمله رژه نیرو‌های مسلح، زیارت مزار شهدا، برپایی نمایشگاه، همایش و تالیف کتاب و دیدار با خانواده‌های شهدا تشریح و بر هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه برنامه‌ها تاکید شد.

به گزارش دفاع‌پرس، استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

مردادماه امسال در راستای تکریم از شهدای استان اردبیل، کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان با پیام مقام معظم رهبری، حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استقبال گسترده اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری رضازاده این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار