مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

جهاد تبیین مهم‌ترین ابزار برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی است

‌صفری گفت: جهاد تبیین مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هجوم همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران است.
کد خبر: ۶۱۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ - 09September 2023

جهاد تبیین مهم‌ترین ابزار برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی است

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل امروز در همایش یک روزه جهاد تبیین و بصیرت افزایی با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی، ایجاد یاس، ناامیدی، دلسردی و تزریق روایت‌های غلط از رویداد‌ها است. جهاد تبیین مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هجوم همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران است.

وی افزود: در جهاد تبیین با بصیرت افزایی باید مقابل انحرافات دشمنان ایستادگی کرد. اطلاع رسانی و تبیین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های موجود باید در راس برنامه‌ها باشد. از این رو جهاد تبیین فریضه‌ای همگانی، فوری و قطعی است.

صفری با اشاره به اینکه استان اردبیل موفق به کسب رتبه ۵ کشوری در بحث ثبت نام شده است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که ۲۵۱ هزار نفر دانش آموز در سال‌تحصیلی جدید داشته باشیم که تاکنون ثبت نام ۵/۸۸ درصد از آن‌ها انجام شده است که نسبت به شاخص ملی وضعیت خوبی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با اشاره به نهضت مدرسه سازی و تامین تجهیزات در استان گفت: بیش از ۳۷۰ پروژه در سراسر استان در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکل فضای آموزشی استان برطرف خواهد شد.

صفری گفت: در ۳۵۲ مدرسه استان طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس با تمرکز بر مناطق کم برخوردار در حال اجرا است تا به امید خدا در اول مهر ماه بازگشایی با شکوهی داشته باشیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر برچیده شوند و به حول قوه الهی در مرحله بعدی حذف مدارس کانکسی ۵ نفره هدف گذاری شده است.

صفری با اشاره بر سیاست کلی آموزش و پرورش مبنی بر تقویت مدارس دولتی گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود باید در راستای تقویت مدارس دولتی استفاده کنیم. در همین راستا در سه مرحله کاروان تجهیزات به ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به مناطق کم برخوردار ارسال شده است. در بحث نیروی انسانی نیز مصوب شده است معلمان حداکثر ۱۲ ساعت در هفته می‌توانند در مدارس خاص تدریس کنند و مابقی ساعات موظفی را در خدمت مدارس عادی و دولتی باشند.

صفری تصریح کرد: رویکرد جدید آموزش و پرورش در شعار اجلاس سی و هفتم مدیران و روسا بازتاب داشته است. معلم تمدن‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی در راس امورات آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: ۱۲ ماموریت رییس جمهور به وزیر آموزش و پرورش مسئولیتی است که بر دوش تمام ارکان دستگاه آموزش و پرورش است و در تمام شئون باید مدنظر قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین محور‌های این ماموریت تشکیل کارگروه‌های اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید در تمام نواحی مناطق تشکیل و با جدیت پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح رتبه بندی با ۵۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم اجرا شد. در روند بررسی اعتراضات ۱۱ هزار پرونده در استان اردبیل مورد تجدید نظر قرار گرفته و در مرحله صدور احکام کارگزینی قرار دارد و به زودی این مورد نیز به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار