وزیر امور خارجه:

کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه تشکیل می‌شود

امیرعبداللهیان گفت: به زودی کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شد تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه جامعی برای استفاده از ظرفیت بی‌بدیل بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم و پیشبرد دیپلماسی زیارت تدوین و به اجرا گذاشته شود.
کد خبر: ۶۱۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ - 09September 2023

کارگروه امام رضا(ع) در وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که جهت زیارت بارگاه ثامن الحجج (ع) به مشهد مقدس سفر کرده است با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، نظری ضمن خیرمقدم به وزیر امورخارجه و ابراز خرسندی از دیدار با وی ضمن توضیح شرایط کلی مشهد و حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر به خراسان رضوی، به برخی طرح‌های در حال مطالعه و پیگیری در استان، در راستای تسهیل خدمات‌رسانی به زوار ایرانی و خارجی اشاره داشت.

وی از امیرعبداللهان درخواست کرد تا در تحقق طرح های زیربنایی استان با هدف ارائه خدمات بیشتر به زائران، از طریق دیپلماسی مساعدت داشته باشد؛ از جمله طرح‌هایی که شامل پروژه‌های تسهیل دسترسی به مشهد در حوزه حمل و نقلی، اسکان و همچنین ورود زوار کشورهای خارجی به منظور رونق گردشگری زیارت است.

در این دیدار همچنین امیرعبداللهیان به برخی تلاش‌های وزارت امور خارجه در پیشبرد این طرح ها و تسهیل رفت و آمد زائرین خارجی اشاره و آن را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: به زودی کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شد تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه جامعی برای استفاده از ظرفیت بی‌بدیل بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم و پیشبرد دیپلماسی زیارت تدوین و به اجرا گذاشته شود.

در پایان این دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر سر مزار شهدای گمنام در محوطه ساختمان استانداری خراسان رضوی حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ آن شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها