فلسطین گروه امدادرسانی به مراکش اعزام می‌کند

وزارت خارجه فلسطین از تجهیز یک گروه امدادرسانی برای اعزام به مراکش، جهت کمک به زلزله‌زدگان در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ - 09September 2023

فلسطین گروه امدادرسانی به مراکش اعزام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه فلسطین امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای از تجهیز یک تیم ویژه امدادرسانی برای اعزام به مراکش خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین در این‌باره آمده است که با توجه به تجربیات موفق تیم امدادرسانی فلسطینی در جریان زمین‌لرزه شدید ترکیه، در نظر داد با هماهنگی مقامات مراکش یک تیم ویژه برای کمک به زلزله‌زدگان به این کشور اعزام شود.

این در حالی است که وزارت کشور مغرب از افزایش شمار قربانیان زلزله شدید هفت ریشتری در این کشور خبر داد. براین اساس، شمار جان‌باختگان به هزار و ۳۷ نفر و شمار مصدومان به هزار و ۲۰۴ نفر افزایش یافته است. سازمان زمین‌شناسی مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۱ شامگاه جمعه، زمین‌لرزه‌ای هفت ریشتری نقاط مختلف این کشور را لرزانده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز از آسیب دیدن دست‌کم ۳۰۰ هزار مراکشی در پی وقوع این زلزله شدید خبر داده است. تصاویر منتشرشده از مراکش نیز از این مساله حکایت دارد که آوار ساختمان‌های قدیمی که با معماری سنتی در این کشور بنا شده‌اند و عمر بالایی نیز دارند، امدادرسانی به زلزله‌زدگان را دشوارتر کرده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار