دیدار رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با رایزن بازرگانی ایران در قطر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس امروز در شیراز با رایزن بازرگانی ایران در قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۱۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ - 09September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محمد صادق حمیدیان»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس امروز در دیدار با رایزن بازرگانی ایران در قطر در شیراز اظهار داشت: بر مبنای سیاست جدید دولت آیت الله رئیسی مبنی بر اهمیت دادن به توسعه روابط با همسایگان، توسعه روابط گسترده و پایدار تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور قطر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: در جلسه مسئولان ارشد استان در خصوص مباحث مرتبط با افزایش و به‌روزرسانی زیرساخت‌های صادراتی و توسعه همکاری در بنادر قطر و حل مشکلات موجود در صادرات فارس با این کشور مذاکراتی شده است.

وی یکی از برنامه های آتی مشترک اتاق بازرگانی فارس و رایزن بازرگانی ایران در قطر را برگزاری نمایشگاه بین المللی کشاورزی قطر دانست و ادامه داد: در این نمایشگاه که اسفندماه امسال و با محوریت ارتقاء امنیت غذایی برگزار می شود، اتاق بازرگانی فارس به عنوان پاویون جمهوری اسلامی حضور خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به پتانسیل‌های استان فارس در حوزه درمان، بحث ارتقاء توریسم سلامت از مباحث مشترک و مورد تاکید دو طرف است که این موضوع در جلسه‌ای با حضور استاندار فارس مطرح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: به منظور ارتقاء توریسم سلامت شیراز، مقرر شد به صورت همزمان از سرمایه‌گذاران قطری و ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری در پروژه شهر سلامت شیراز دعوت شود.

حمیدیان افزود: اعزام هیات اقتصادی بلندپایه از فارس و شیراز به کشور قطر و بالعکس و حضور تجار و بازرگانان را به عنوان موضوعاتی مهم با همکاری و همراهی رایزن بازرگانی ایران در قطر دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به سابقه حضور تجار و بازرگانان فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور قطر گفت: موضوع حذف روادید توریست‌های قطری در ایران و تسهیل روادید تجار ایرانی به قطر به عنوان یکی از مباحث مهم در سفر آتی هیات دولت به استان فارس مطرح و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار