نامه شهید «شهند» به خواهرش

شهید «شهند» در نامه‌ای خطاب به خواهر معلم خود نوشته است: تدریس تو کمتر از جانفشانی من در جبهه‌ها نیست و تو همچون رزمنده‌ای هستی که در راه خدا پیکار می‌کند.
کد خبر: ۶۱۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰ - 18September 2023

تدریس تو کمتر از جانفشانی من در جبهه ها نیست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «شهداد شهند» در سال ۱۳۴۸ دیده به جهان گشود. وی در سن پنج سالگی از محبت پدری محروم شد و مادر فداکار و لایق او تکفل او را به عهده گرفت.

بعد از طی دوران کودکی غم بار، به تحصیل پرداخت و دوره ابتدائی و راهنمائی را در مدارس نوید فتح و اسلامی گذراند. به علت علاقه‌ای که به نسبت به حفظ میهن و دفع تجاوز دشمن داشت علیرغم کمی سنش، داوطلبانه راهی جبهه‌های نبرد شد.

فعالیت‌های انقلابی او به بعد از انقلاب مربوط می‌شود. وی با حضور در مسجد و پایگاه قره‌آغاج و ناحیه ارومیه به صف پرتوان بسیج پیوست و خالصانه در خدمت انقلاب و اهداف عالیه آن قرار گرفت.

شهداد جوانی نجیب و پرهیزکار و طرفدار حق و راستی بود. به ولایت فقیه و امام خمینی (ره) علاقه خاصی داشت.

شهید در نامه‌ای به خواهر فرهنگی اش نوشته بود: «تدریس تو کمتر از جانفشانی من در جبهه‌ها نیست و تو همچون رزمنده‌ای هستی که در راه خدا پیکار می‌کند»

سرانجام بعد از ماه‌ها تلاش و ایثار در جبهه‌های نبرد شهداد شهند در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۰ در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای پنج لباس سرخ شهادت بر تن کرده و خونین بال به دیدار حق شتافت و پیکر پاکش در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار