فرماندار اردبیل:

سرانه فضای آموزشی اردبیل ۵ متر کمتر از استاندارد کشوری است

اعجازی گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان اردبیل ۵ متر کمتر از میانگین سرانه کشوری است.
کد خبر: ۶۱۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ - 11September 2023

سرانه فضای آموزشی اردبیل ۵ متر کمتر از استاندارد کشوری است

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سید محمد اعتماد اعجازی» فرماندار اردبیل شامگاه (یکشنبه) در همایش مدیران و معاونین پرورشی مدارس اظهار داشت: در قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، ۲۲ تکلیف مشخص شده که این تکالیف درحوزه‌های مختلف بررسی و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌ها در شهرستان اردبیل براساس سیاست‌های دولت اولویت‌بندی مسائل است گفت: در این راستا کمیته‌هایی تشکیل شده و این مسئله‌ها را رصد و اولویت‌بندی کرده و اقدامات و برنامه‌های لازم را انجام می‌دهند.

فرماندار اردبیل گفت: در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی برای سبک زندکی سالم و کاهش آسیب‌های اجتماعی مبنای کار قرار گرفته است و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی و سواد رسانه‌ای و حوزه فضای مجازی برای دانش آموزان و والدینشان برگزار شده و ادامه می‌یابد.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: متاسفانه سرانه فضا‌های آموزش و پرورش شهرستان اردبیل پایین‌تر از سرانه کشور است. ۳۰ درصد مدارس اردبیل توسط خیران احداث شده که این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: برخی مدارس اردبیل نیازمند تخریب و بازسازی هستند که انتظار می‌رود باحمایت مسئولان و تامین اعتبارات و مشارکت خیرین این مدارس بازسازی و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: برخی مدارس اردبیل که در هسته مرکز شهر قرار گرفته باعث ایجاد ترافیک شده که نیازمند ساماندهی هستند و برخی مدارس هم نیازمند تغییر کاربری و بهینه سازی هستند که دراین راستا برنامه‌ریزی‌هایی لازم صورت می‌گیرد.

اعتماد اعجازی با گلایه از مسئولان ذیربط در مورد عدم راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام سرویس مدارس گفت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات و تاکیدات مکرر این امر محقق نشد و باعث بلاتکلیفی والدین شده و در زمان بازگشایی مدارس معضلات مختلف از جمله افزایش ترافیک و نگرانی خانواده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها