در ششمین همایش بین‌المللی اربعین‌ مطرح‌ کرد؛

دبیر مجمع تقریب مذاهب: اربعین حسینی صحنه‌ای برای همبستگی ملی، همگرایی اسلامی و مقاومت جهانی است

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه اربعین حسینی صحنه‌ای برای همبستگی ملی، همگرایی اسلامی و مقاومت جهانی گفت: دشمنان همواره با توطئه‌های خود به دنبال ضربه زدن به همبستگی بین ملت‌های اسلامی هستند.
کد خبر: ۶۱۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 11September 2023

دبیر مجمع تقریب مذاهب: اربعین حسینی صحنه‌ای برای همبستگی ملی، همگرایی اسلامی و مقاومت جهانی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در ششمین همایش بین‌المللی اربعین که در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، با بیان اینکه اربعین حسینی صحنه‌ای برای همبستگی ملی، همگرایی اسلامی و مقاومت جهانی اظهار داشت: دشمنان همواره با توطئه‌های خود به دنبال ضربه زدن به همبستگی بین ملت‌های اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه حضور اقوام مختلف در اربعین حسینی فرصتی برای هم زیستی اقوام بایکدیگر است، گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین اقوام ایرانی هستند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب گفت: دشمنان با بزرگ‌نمایی و برخی تضادها بین ملت ایران و عراق قبل از اربعین حسینی به دنبال ایجاد تنش بین زوار ایران با عراقی‌ها بودند.

وی گفت: برخی نگاه‌های سیاسی و جناح‌ها باعث می‌شود ارزش‌های اربعین دچار خدشه شود که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام شهریاری خاطرنشان کرد: ما امروز نیاز به یک ایران متحد و قوی هستیم و باید بتوانیم شاخصه‌های ایرانی اسلامی را بین اقوام تقویت کنیم.

دبیر مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه امروز شاهد سبک‌های زندگی‌ دوگانه در خیابان‌های تهران‌ هستیم، افزود: امروز فرهنگ لیبرال در حال بروز است و در اغتشاشات اخیر زوایای پنهان این فرهنگ بروز کرد و شاهد آن هستیم و باید بتوانیم با شاخصه‌های آن مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: باید مفهوم امت واحده را استخراج کنیم و کشورهای اسلامی را منسجم کنیم؛ مسلمانان امروز باید دشمن مشترک خود را بشناسند و پس از آن با هم‌افزایی با آن مقابله کنیم.

وی گفت: کشورهای اسلامی باید هم‌افزایی در قدرت سیاسی، دانش و امنیت داشته باشند و نباید اجازه دهیم مرزهای ما دچار ناامنی باشد.

دبیر مجمع تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: ما در اربعین شعار تقابل با ظلم می‌دهیم و ما باید اربعین را از راهپیمایی شعیی به راهپیمایی اسلامی و پس از آن راهپیمایی مستضعفان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار