سخنگوی ستاد اربعین هلال‌احمر خبر داد؛

ارائه بیش از ۳ میلیون خدمت توسط هلال احمر در اربعین

اوحدی گفت: امدادگران و داوطلبان هلال احمر در طول مدت پیاده روی اربعین، بیش از سه میلیون و ۷۴۰ هزار خدمت امدادی، درمانی و بشردوستانه به زائران ارائه دادند.
کد خبر: ۶۱۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ - 11September 2023

ارائه بیش از ۳ میلیون خدمت توسط هلال احمر در اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات بی‌وقفه هلال احمر به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: از صبح ۲۷ مردادماه که عملیات بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد و تا ساعت هشت صبح امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، به ۲۲۱ هزار و ۹۷۳ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و سه میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۵۷ خدمت امدادی و درمانی در عراق ارائه شده است.

اوحدی همچنین از اعزام و انتقال هزار و ۲۶ مصدوم در خاک عراق و سه هزار و ۷۷۳ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در جمعیت هلال احمر گفت: در این مدت به بالغ بر ۵۱۰ هزار و ۶۶ نفر خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده که از این تعداد ۶۴۴ هزار و ۹۲۲ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه کرده و الباقی در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی از ارائه یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۱ ویزیت عمومی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: ۲۲۶ هزار و ۸۸۴ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت شده و همچنین ۱۰۷ هزار و ۴۸ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اردوگاه اسکان برای ۸۶ هزار و ۶۷۴ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهر‌های مجاور آن‌ها در داخل کشور خبر داد.

وی گفت: در مدت مذکور عوامل جمعیت هلال احمر در مجموع و در دو سوی مرز‌های ایران و عراق سه میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴۹۴ خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار