در برنامه‌ تلویزیونی مطرح شد؛

وزیر اطلاعات: نقش مردم در خنثی کردن فتنه‌ها/ تروریست‌های نوظهور در اروپا آموزش می‌بینند

حجت‌الاسلام خطیب گفت: بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن به واسطه حضور حماسی مردم در این راهپیمایی، سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بزرگ شروع به تماس گرفتن با ما کردند و حتی نمایندگانی را هم به ایران اعزام کردند.
کد خبر: ۶۱۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ - 11September 2023

ارتباط گیری مجدد سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشور‌ها بعد از ۲۲ بهمن سال گذشتهبه گزارش خبرنگار دفاعی‌ امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات در برنامه‌‌ای تلویزیونی درباره برخی مسائل روز جامعه با بیان اینکه دشمن در برابر ما به کمتر از براندازی اکتفا نمی‌کند، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از کشته‌های آشوبگران و نیرو‌های نظامی که سال گذشته جان خود را از دست دادند یا مجروح شدند با سلاح‌هایی هدف قرار گرفتند که جزء سلاح‌های سازمانی ما نیست.

وی افزود: چنانچه به تصاویر مربوط به حوادث سال گذشته به دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید که نیرو‌های انتظامی و نظامی به ندرت از اسلحه استفاده می‌کنند، چون استفاده از سلاح روش مقابله با اغتشاش نیست؛ استفاده از سلاح برای مقابله با تروریسم و حفاظت از مرز‌ها است.

حجت‌الاسلام خطیب با بیان اینکه ابعاد مختلف ماجرا را سعی کردیم به مردم ارائه کنیم، اما دشمن از ما ظاهرا قوی‌تر و موفق‌تر بود با این حال پیروز نهایی میدان مردم خواهند بود، ادامه داد: آشوب‌های سال گذشته یا هر فتنه‌ای را که دشمن آن را در کشورمان طراحی و اجرا و از آن بهره‌برداری می‌کند مردم آن را جمع می‌کنند نه دستگاه امنیتی؛ به‌عنوان مثال تا قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن تمام کشور‌های غربی علیه ایران بسیج شده بودند، اما بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن بواسطه حضور حماسی مردم در این راهپیمایی، سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بزرگ شروع به تماس گرفتن با ما کردند و حتی نمایندگانی را هم به ایران اعزام کردند.

وی ادامه داد: امسال ۴۰۰ بمب از تروریست‌ها کشف و ضبط کردیم و به واسطه آن ۲۰۰ تروریست دستگیر شدند؛ البته ۲۰ درصد این کشفیات و دستگیری‌ها در تهران رخ داده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: این تروریست‌ها اختصاص به داعش هم نداشتند؛ چون اکثرا عضو گروه‌های تروریستی نوپدید هستند که توسط افرادی در دانمارک، هلند، سوئد و آلمان آموزش می‌بینند.

وی با تقدیر از اقدام دولت آلبانی در مقابله با فعالیت‌های منافقین، بیان کرد: سال گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن در یکی از استان‌ها قرار بود، اقدام تروریستی صورت گیرد، اما با تلفن مردم این اقدام شناسایی و خنثی شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار