در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

شهردار تهران: فرهنگ دفاع مقدس انسان‌ساز است/ دفاع مقدس سراسر انسجام، وحدت و از خودگذشتگی رزمندگان بود

زاکانی گفت: فرهنگ دفاع مقدس و روحیه ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی یک ذخیره تمام‌ناشدنی است که می‌توانیم دائما به آن رجوع کنیم؛ دفاع مقدس سراسر انسجام، پیوستگی و وحدت بود و همچنان به آن می‌بالیم.
کد خبر: ۶۱۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۱ - 12September 2023

شهردار تهران: فرهنگ دفاع مقدس انسان‌ساز است/ دفاع مقدس سراسر انسجام، وحدت و از خودگذشتگی رزمندگان بود«علیرضا زاکانی» شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با طرح این سوال که ویژگی جنگ تحمیلی چه بود که دفاع مقدس شد، اظهار داشت: در جنگ به ظاهر با یک جریان بعثی طرف بودیم اما در حقیقت همه استکبار پشت صدام بودند و این هجمه را شروع کردند و می‌توان در مورد آن‌ و حقایق دفاع مقدس ساعت‌ها صحبت کرد.

زاکانی به بیان اینکه سراسر دفاع مقدس گوهر و فرهنگ از خودگذشتگی بود، گفت: دفاع مقدس مملوع از انگیزه الهی، روحیه، وحدت، انسجام، اجتماع و قیام همگانی برای دفاع از کشور بود.

شهردار تهران افزود: فرهنگ دفاع مقدس و روحیه از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی یک ذخیره تمام ناشدنی است که می‌توانیم دائما به آن رجوع کنیم؛ دفاع مقدس سراسر انسجام، پیوستگی و وحدت بود و همچنان به آن می‌بالیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس برای ما فوق‌العاده مهم است، گفت: در زمان جنگ، شهید «مصطفی چمران‌» نماینده امام در شورای عالی دفاع بود و وقتی با تعداد محدودی از یارانش برای شکست حصر سوسنگرد می‌رود، وقتی دیدند در محاصره است به همزمان خود نهیب میزنند که برگردید اما آن‌ها تمکین‌ نمی‌کنند و دستور می‌دهد که آن‌ها برگردند؛ او می‌توانست بگوید با هم می‌مانیم و شهید می‌شویم، اما او نهیب زد که برگردید.

زاکانی اضافه کرد: زمانی که شهید چمران در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری بود بیان‌ کرد وقتی پنجه مرگ به سوی من آمد خود را به دشمن بعثی نشان دادم تا دوستانم از مهلکه بگریزند و این فرهنگ ازخودگذشتگی است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز اگر در بخش‌های دچار ضعف و آسیب هستیم بخاطر غفلت از فرهنگ دفاع مقدس است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس انسان‌ساز است، گفت: با مروری بر خاطره رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس متوجه خواهی شد که اهل خدمت هستی یا خیانت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها