مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اجلاسیه ۶۷ شهید هنر و رسانه در تبریز برگزار می‌شود

«بلاغی» از برگزاری اجلاسیه ۶۷ شهید هنر و رسانه در تبریز خبر داد و گفت: این اجلاسیه 22 شهریور در تالار پتروشیمی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ - 12September 2023

برگزاری اجلاسیه ۶۷ شهید هنر و رسانه در تبریز/ بزرگداشت استاد شهریار با ۱۳۹برنامه در آذربایجان شرقیبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «محمدحسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با عنوان اجلاسیه شهدای هنر و رسانه و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار داشت: کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌ شرقی برنامه‌های خود را از ماه‌های گذشته آغاز کرده است این کنگره یک محفل نیست بلکه رویداد چهار و پنج ماهه با حضور همه دستگاه‌های استان است.

وی کمیته فضاسازی و تبلیغات، عضویت در دو کمیته فرهنگی و هنری و رسانه و اطلاع‌رسانی در این کنگره بر عهده ماست، گفت: تمامی اهالی رسانه در جشنواره این کنگره حضور پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجلاسیه شهدای هنر و رسانه استان فردا ساعت 16 در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان ۶۷ نفر شهید انقلاب و دفاع مقدس به عنوان شهدای فرهنگ و هنر و رسانه شناسایی شده است.

این مسئول گفت: تجلیل از ایثارگران و اساتید دفاع مقدس، رونمایی از آثار تجسمی، قطعه دفاع مقدس از برنامه‌های این مراسم است.

بلاغی بیان داشت: خشنود هستیم از اینکه تعاملی عالی بین دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد که قطعا همکاری جمعی بسیار اثر داشته است.

وی در ادامه به روز ملی شعر و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: ۲۷ شهریور روز رحلت شاعر شیرین سخن، مردمی، استاد شهریار است و این روز را به عنوان روز شعر ادب فارسی انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این روز محور وحدت ایران اسلامی در حوزه شعر و ادبیات است و خوشحال هستیم در سراسر کشور برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده است.

این مسئول با بیان اینکه اشعار استاد شهریار در ترکی و فارسی بسیار فاخر و کم‌نظیر است، افزود: زمان‌شناسی استاد شهریار یکی دیگر از شاخصه‌های برجسته اوست؛ این شاعر در همه مسائل اجتماعی، سیاسی، منطقه‌ای و غیره درک صحیح داشته است و بر این اساس کنش‌گری کرده است.

بلاغی ابراز داشت: از غزل‌های عاشقانه استاد شهریار تا اشعار حماسی و بدیع او گواه این توانایی این شاعر بزرگ است که شاید هنوز به صورت کامل او را به دنیا نشان نداده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی بیان داشت: روز شعر ادب فارسی روز ملی و وحدت‌گراست.

این مسئول با اشاره بر اینکه ۱۳۹ برنامه در سطح استان به مناسبت ایام شعر ادب فارسی برگزار خواهد شد، گفت: در این مناسبت عموم دستگاه‌های دولتی برنامه‌های ویژه خود را برگزار خواهند کرد. 

وی ابراز داشت: برگزاری نشست تخصصی، جلسات با حضور چند کشور، برگزاری برنامه‌های متعدد در شهرداری تبریز و مناطق و سایر دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌های ادبی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای این مناسبت ملی است.

بلاغی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پژوهشی و تخصصی و علمی، برگزاری پنل‌های تخصصی، تولید محتوا اعم از استوری موشن و کلیپ و غیره، برگزاری محافل نشست‌های ادبی، تولید محتوای ادبی نیز جزو برنامه‌های ۲۷ شهریور است.

وی یادآور شد: گلباران مرقد استاد شهریار، سخنرانی، شعرخوانی از جمله برنامه‌های محوری در روز ۲۷ شهریور است که در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همایش ملی روز شعر و ادب فارسی نیز در بعد از ظهر روز ۲۷ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

بلاغی تصریح کرد: در پاییز دلنشین تبریز، بهار دلپذیر فرهنگی برگزار خواهد شد به طوری که تقویم ارشاد برای ۶ ماه آینده پر شده است. به طوریکه ده‌ها جشنواره ملی در تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها