نماینده ولی فقیه در سپاه:

دشمن برای از بین بردن فرهنگ بسیجی در بین نسل نوجوان برنامه دارد

حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» گفت: دشمن برای تصرف افکار جوانان و نوجوانان برنامه دارد و در تلاش است تا فرهنگ بسیجی و گرایش انقلابی را از بین ببرد.
کد خبر: ۶۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ - 12September 2023

وظیفه طلاب در آموزش و پرورش تربیت قرآنی دانش آموزان استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آئین اختتامیه دوره آموزشی رزم طلاب وظیفه تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام امروز با حضور حجت الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار «شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عملیاتی غدیر در شمال کشور، حجت‌الاسلام «رعایتی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، حجت الاسلام «منتظرزاده» فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام و جمعی از فرماندهان و مسئولین عقیدتی سیاسی سپاه در پادگان المهدی نیروی زمینی سپاه در شهرستان بابل برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی‌صادقی در این مراسم، با اشاره به آیات قرآن، که هر انسان، جامعه و مجموعه‌ای سبک زندگی، رفتار و موضع گیری‌ها تحت تاثیر شخصیت هرکسی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: علامه طباطبایی در این باره می‌فرماید که نسبت شاکله به عمل مانند نسبت روح به بدن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شهید مطهری هم می‌فرماید همه موجودات شاکله‌شان بصورت تکوینی داده شده است، اما انسان شاکله و هویت او بدست خود ساخته می‌شود، افزود: خدای متعال به هدایت تشریحی انسان را هدایت می‌کند، اما انسان خود این هویت را می‌سازد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه قرآن انسان را هم خلیفه الله و هم از حیوان بدتر معرفی می‌کند، تصریح کرد: همه این‌ها بستگی دارد که انسان هویت و شاکله اش را چگونه بسازد. اگر انسان شاکله‌اش را انسانی ساخت اشرف مخلوقات و اگر حیوانی درست کرد از حیوان پایین می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه دین به ما می‌گوید بهترین مربیانی که می‌خواهند شخصیت انسان‌ها را انسانی کنند در دوران کودکی و نوجوانی است، اضافه کرد: هیچ زمانی مثل این دوران نیست و در دوران جوانی شخصیت شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از سردمداران استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی حدود یک دهه قبل، گفت که اگر بخواهید ایران را تصرف کنید مانند تصرف هر کشوری باید آینده آن را تصرف کرد، گفت: تصرف آینده ایران به تصرف فرزندان آن است و باید فرزندان آن را تحت تاثیر فرهنگ خود و مغز‌های آن‌ها را میدان حضور خود قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه باید بصورت شایسته وارد میدان آموزش و پرورش شد، افزود: آموزش و پرورش یعنی کل جامعه و باید به آن توجه جدی داشت.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه فرصتی پیش آمده که حوزه علمیه در آموزش و پرورش حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب در آموزش و پرورش تربیت قرآنی دانش آموزان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه شاکله انسان را آگاهی، معرفت وگرایش‌ها می‌سازد، ادامه داد: هرچه سطح معرفت بیشتر شود، دلبستگی‌ها تعالی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه همه دلدادگی‌های انسان و جوانان به غیر خدا، بخاطر نشناختن خدا است، اضافه کرد: کار تمام انبیاء و پیامبران هدایت گرایش‌ها و افزایش آگاهی‌ها است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیت وارث انبیاء است، بیان کرد: روحانیت وارث ماموریت انبیا و ائمه (علیهم السلام) هستند و این وراثت در سه چیز است یک زبان گویای دین، که دین خاموش و ساکت نیست بلکه گویا است. دوم، روحانیت مدافع دین است، که ائمه همه چیز خود را فدای دین کردند. سوم، روحانیت مجری دین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه دشمن می‌گوید قرن بیست و یکم میدان جنگ مغزهاست، اذعان داشت: بین اسلام و کفر جنگ است و خداوند متعال در قرآن فرمود که این جنگ پایان ندارد.

وی به تهاجم فکری و فرهنگی دشمن با ابزار فضای مجازی اشاره کرد و افزود: دشمن برای تصرف افکار جوانان و نوجوانان برنامه دارد و در تلاش است تا فرهنگ بسیجی و گرایش انقلابی را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تصریح بر اینکه امروزه دشمن مدارس را هدف قرار داده است، گفت: حضور طلاب بعنوان یک نعمت معنوی با روحیه جهادی، اخلاص و توانمندی علمی بالا در مدارس بهترین فرصت برای خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار