فرماندار اردبیل مطرح کرد؛

کمبود هزار کلاس درس در اردبیل

«اعتماد اعجازی»گفت: در شهرستان اردبیل قریب یک هزار کلاس درس نیازمندیم و تأمین این کمبود باید در رویکرد ۵ ساله دولت برای ناحیه‌های آموزش و پرورش یک و دو شهرستان اردبیل گنجانده شود.
کد خبر: ۶۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ - 12September 2023

هزار تخت بیمارستانی از میانگین کشوری عقب هستیم/ کمبود هزار کلاس درس در اردبیلبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «محمد اعتماد اعجازی» فرماندار اردبیل، امروز (سه شنبه) درنشست خبری که در سالن جلسات فرمانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: سرانه آموزشی در ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شهرستان اردبیل ۲/۷ متر مربع است و از میانگین کشوری که ۵/۸ است، سه متر عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد فضای آموزشی کشور توسط خیرین احداث شده است، افزود: قول ساخت ۱۵۰ کلاس درس توسط خیرین و تحویل در سال ۱۴۰۳ گرفته شده است.

اعتماد اعجازی آغاز تکمیل تالار شهر اردبیل را با تزریق ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: خانه وزنه‌برداری اردبیل با مجموع ۱۷ میلیارد تومان افتتاح و بعنوان یک سالن وزنه‌برداری بی نظیر به بهره‌برداری رسید.

فرماندار اردبیل از آغاز مرمت و احیای بنای بازار‌های زنجیر و برنج فروشان و پنبه‌فروشان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این اقدامات با همراهی کسبه آن‌ها میسر شد.

اعتماد اعجازی ضمن بیان اینکه چهار خانه بهداشتی تکمیل و تحویل مردم شد، گفت: زمین بیمارستان باتمان قلینج از سوی خیرین اهداء شده است و پیگیر احداث بیمارستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار تخت بیمارستانی از میانگین کشوری عقب هستیم و باید تا چهار سال آینده با تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های سینا و نجف‌زاده این کمبود جبران شود.

این مقام مسئول شهرستان اردبیل بیان کرد: در راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰ فقط هشت کیلومتر راه روستایی آسفالت شده بود و در دو سال اخیر ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستای شهرستان اردبیل آسفالت شد و همچنین راه روستایی سردابه به راه روستایی فرعی ارتقاء پیدا کرد.

اعتماد اعجازی اعلام کرد: تکمیل گنبد جمعه مسجد به سبک معماری سلجوقیان و تبدیل شدن آن به جاذبه گردشگری اردبیل، ایجاد جاذبه گردشگری برای درختان کهنسال ثمرین و گونه‌های ویژه آن و افتتاح دو هتل پنج ستاره و جذب سرمایه‌گذاران برای احداث دیگر هتل‌های پنج ستاره در اردبیل و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در منطقه سردابه از جمله اقدامات این فرمانداری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان است و همچنین برای احداث کمربندی سوم اردبیل از محل تهاتر نفتی ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

فرماندار اردبیل برای ماندگاری روستاییان در روستا‌ها سعی و تلاش دولت را در جهت تأمین آب شرب، آب کشاورزی، ارتباطات مخابراتی، راه روستایی و طرح هادی در روستا‌ها برشمرد و گفت: ۹۵ میلیارد تومان برای طرح هادی تعدادی از روستا‌های این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

اعتماد اعجازی با اشاره به تأمین آب شرب روستا‌های خیارک و ثمرین با حل و فصل اختلافات آن‌ها بر سر چشمه‌ها، افزود: ۹۰ الی ۱۰۰ روستا با تنش آبی مواجه است.

وی اظهار کرد: دشت اردبیل با برداشت‌های بی رویه شاهد افت نهشته‌های آبی است و ۹۲ میلیون متر مکعب تا سال ۱۴۲۵ برای شهرستان اردبیل آب شرب نیازمندیم.

فرماندار اردبیل ۹۰ درصد آب استان را مصروف بخش کشاورزی دانست و گفت: با کمک جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کرده‌ایم کشت پاییزه جایگزین کشت بهاره شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان اردبیل افزایش قیمت آرد و نان را سبب فشار مضاعف بر قشر کم درآمد جامعه توصیف کرد و افزود: بیش از ۹۹ درصد نانوایان شهرستان به سامانه نانینو متصل هستند و نانوا‌های متخلف در این سامانه مشخص و نسبت به کاهش سهیمه آرد آن‌ها اقدام می‌شود.

اعتماد اعجازی از احیای شورای آرد و نان در فرمانداری اردبیل خبر داد و تأکید کرد: برای نظارت بیشتر بر نانوایان با همکاری جهاد کشاورزی و همچنین نیروی مقاومت بسیج این شورا اقدام خواهد کرد.

وی از عموم همشهریان خواست در صورت شکایت از نانوایان متخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و همچنین افزود: در عرض تنها سه روز به شکایاتشان رسیدگی خواهد شد.

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: زمین پتروشیمی اردبیل در جاده خلخال تعیین تکلیف شد و بعنوان صنعت جایگزین و یا شهرک صنعتی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها