وزیر بهداشت خبر داد؛

فعالیت ۱۲۵ ایستگاه سلامت در مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی (ع)

«عین‌اللهی» از فعالیت ۱۲۵ ایستگاه سلامت با بیش از ۳۵۰ نیروی متخصص در مسیر پیاده‌روی زائران حرم امام رضا (ع) خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ - 14September 2023

وزیر بهداشت: فعالیت ۱۲۵ ایستگاه سلامت در مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی (ع)به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز (پنج‌شنبه) در جریان بازدید از ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی، اظهار داشت: تعدادی دیگر از نیروهای پزشکی و درمانی نیز در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی برای خدمت‌رسانی به‌ موقع حضور دارند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه ۱۲۵ ایستگاه سلامت با بیش از ۳۵۰ نیروی متخصص در مسیر پیاده‌روی زائران حرم امام رضا (ع) فعال شده است، ادامه داد: همچنین ۲ بیمارستان صحرایی در طول مسیر و یک کانکس بیمارستانی در محدوده حرم مطهر رضوی و نیز ۲۵ تیم واکنش سریع در این مکان مقدس برای خدمت‌رسانی لازم به عزاداران رضوی فعال شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲۶۸ آمبولانس متعلق به خراسان رضوی و ۶۰ آمبولانس از دیگر استان‌ها در مسیر زائران پیاده حرم رضوی (ع) مستقر هستند، اظهار داشت: اتوبوس آمبولانس‌ها ابتکار دولت بوده که قابلیت پذیرش ۱۳ بیمار را دارد و خدماتی همچون احیا، نوار قلب، شوک و بستری بیمار را ارائه می‌دهند و در مجموع ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران مستقر شده است.

عین‌اللهی افزود: ابتکار خوب دیگر استفاده از «موتورلانس» در جاده‌ها بوده که سرعت خدمات‌رسانی را افزایش داده و در کنار آن امدادرسانی فوری به بیماران نیازمند خدمات بیمارستانی توسط پنج بالگرد فراهم است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث نظارت‌های بهداشتی هم ۷۵۰ نیروی بهداشتی در طول مسیر حرکت زائران پیاده مستقر هستند و نظارت لازم بر غذای طبخ شده و توزیعی به زائران پیاده را دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بسیاری از نیروهای حوزه سلامت از عراق مستقیم به مشهد آمدند که پس از خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم حسینی (ع) به زائران پیاده حرم رضوی (ع) خدمت‌رسانی ‌کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها