امام جمعه موقت ساری:

مسیر رسیدن به قله پیشرفت را با قدرت ادامه می‌دهیم

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی با بیان اینکه با وجود تبلیغات علیه نظام باید امیدبخشی کرد، گفت: امروز برخی رسیدن به قله پیشرفت را به شوخی می‌گیرند ولی این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۶۱۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 15September 2023

معلمان نسل در تراز انقلاب تربیت کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی کارنامی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان مازندران با تأکید و توصیه بر تقوای الهی و تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: انتظار داریم فضای دهه آخر صفر باید همانند دهه اول ماه محرم باشد و به رحلت پیامبر که مصیبت عظیم است اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در لیبی و مرگ هزاران نفر افزود: این کشور سال‌ها در سیطره استعمار قرار داشته است و با بلای طبیعی سبب مرگ هزاران نفر شده است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی ضمن ابراز همدردی با برادران مسلمان در لیبی و مراکش ادامه داد: مسلمانان باید کمک و یار همدیگر باشند و از همدیگر حمایت کنند و استقلال خود را حفظ کنند و بر ساخت سد‌ها نظارت شود که بلایا آسیب‌های بیشتری نگذارد.

امام جمعه موقت ساری حرکت مذهبی و راهپیمایی مقدس اربعین را باشکوه دانست و اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم حمایت خوبی برای برپایی این آئین‌ها داشته است و انتظار داریم فضای به وجود آمده در اربعین را قدر بدانیم و ادامه دهیم و آسیب‌ها و کاستی‌هایش کم شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وحدت مسلمین و شیعه و سنی گفت: متأسفانه دشمن در حال ارائه تصویر نادرستی از اهل سنت و سیستان و بلوچستان در دنیا است درحالی که مردم این دیار اهل انقلاب، شهیدداده و دلداده به نظام و رهبر انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی افزود: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی تفرقه اندازد، اما مسلمین باید بیدار باشند و زیر پرچم پیامبر اکرم (ص) قرار بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستیم، اذعان داشت: سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها را باید بالا بریم و رسالت معلمان و اساتید و اعضاء هیئت علمی این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه نباید کاستی‌ها و مشکلات باعث شوند ما از رسالت‌مان دست برداریم، تصریح کرد: وظیفه مدیران جامعه این است که وضعیت معیشت معلمان و استادان دانشگاه‌ها را رفع کنند و مطالبات‌شان را پاسخ دهند تا وقت‌شان برای تربیت نسلی در تراز انقلاب صرف شود.

حجت الاسلام حسینی کارنامی تصریح کرد: امروز برخی‌ها رسیدن به قله را به شوخی می‌گیرند و امروز گذشته ما نشان داد ما در دل فلسطین اشغالی موشک‌هایی که ساخت و فن کشور ماست انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به این قله آمال نیست و یک واقعیت است که به آن رسیدیم، تأکید کرد: امروز دانشگاه‌های صنعتی ما بعد از انقلاب جزو ده دانشگاه‌های برتر در دنیا هستند و در بسیاری از صنایع نظامی و موشکی و در ساخت دارو‌ها و پزشکی نیازی به خارج نداریم و این رسیدن به قله است و چون دیگران نمی‌خواهند به تحقیر و استهزا می‌گیرند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی خاطرنشان کرد: ما در مرز دانش و تولید علم در کشور‌های منطقه ۱۶ برابر رشد جهانی حرکت می‌کنیم و دشمن این پیشرفت را نمی‌تواند ببیند و به دنبال حوادثی مثل اغتشاشات سال گذشته هستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه مازندران در نعمت والایی قرار داریم و جنگل‌های هیرکانی با بیش از ۵۰ هزار کیلومتر مربع در ۵ استان شمالی است که ده سال دوران تنفسش را طی می‌کند، گفت: باید حفاظت و حراست و مراقبت کرد و از قاچاق چوب و ... جلوگیری کرد، اما سالانه درختان زیادی براثر باران و حوادث طبیعی به زمین می‌افتند و برای برداشت آن سازمان‌های مرتبط هیچ برنامه‌ای ندارند و باید از منافع جنگل استفاده کنیم و متولیان باید برای برداشت درختان برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها