آیین گرامیداشت ۱۹ شهید روستای خورآباد قم

آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ شهید والامقام دوران دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم روستای خورآباد قم همزمان با روز‌های حزن آلود پایان ماه صفر در حسینیه چهارده معصوم (ع) روستا برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 15September 2023

آیین گرامیداشت ۱۹ شهید روستای خورآباد قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمدحسین کبیری به همراه ۱۶ شهید والامقام دوران دفاع مقدس، دو شهید مدافع حرم و یک شهید گمنام روستای خورآباد قم همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه چهارده معصوم (ع) روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در سخنانی با تسلیت ایام، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که شهادت سیدالشهدا (ع) بخاطر آن رقم خورد، حفظ دین بود و همه افتخار شهدا اینست که جان خویش را در راه حفظ آرمان‌های اسلام تقدیم کرده اند.

وی افزود: درجه و مقام تمامی افراد به اهتمام آن‌ها نسبت به حفظ دین و تلاش در راه ارتقاء آرمان‌های ارزشی بستگی دارد.

در ادامه، سردار محمدباقر لک زایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، با اشاره به دو رویداد مهم پیش رو یعنی هفته دفاع مقدس و موضوع سالگرد اغتشاشات ۲۵ شهریور سال ۱۴۰۱، تحلیلی از وضعیت منطقه و جهان در دوران جنگ تحمیلی ارائه کرد و بر لزوم هوشیاری آحاد افراد جامعه نسبت به تحرکات و دسیسه‌های دشمنان داخلی در روز‌های پیش رو تاکید نمود.

این مراسم با شعرخوانی آیینی محمود شالباف و مرثیه سرایی سید احمد حسینی نژاد همراه بود. همچنین حاضران در مراسم، پیکر شهید گمنام مربوط به سال ۱۳۶۷ در شلمچه را با اهدای شاخه‌های گل تا گلزار شهدای روستا تشییع و با سینه زنی و عزاداری، نسبت به آرمان‌های شهیدان والامقام ادای احترام کردند.

در مراسم فوق، هادی قنبریان فرمانده سپاه، ائمه جمعه و سایر مسئولان شهرستان کهک، بسیجیان، پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار