در نشست هم‌اندیشی نخبگانی مطرح شد؛

رئیس مجلس شورای اسلامی: راهبری در راستای مردمی‌سازی باید مبتنی بر تشخیص علمی باشد

«قالیباف» با تأکید بر اینکه باید گام‌های جدی برای مردمی‌سازی برداشته شود، گفت: همه نخبگان کشور باید برای مردمی‌سازی کمک کنند و در این زمینه راهبری ما باید مبتنی بر تشخیص علمی باشد.
کد خبر: ۶۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ - 15September 2023

رئیس مجلس شورای اسلامی: راهبری در راستای مردمی‌سازی باید مبتنی بر تشخیص علمی باشدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (جمعه) در نشست هم‌اندیشی نخبگانی چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و گسست بین نسلی که با حضور اساتید دانشگاه و اعضای اندیشکده‌های حکمرانی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تأکید بر این که حل معضل ناکارآمدی‌ها که در بعضی بخش‌ها شاهد هستیم جز از نهاد علم بر نمی‌آید به مقوله مردمی‌سازی اشاره کرد و اظهارداشت: متأسفانه اجازه نمی‌دهیم مردم با ظرفیتی که در اختیار دارند پای کار بیایند تا بتوانیم مسائل را حل کنیم، لذا با انبوهی از مشکلات مواجه می‌شویم و حتی در این شرایط نیز بر حل یک مسئله مشخص تمرکز نمی‌کنیم، زیرا به دنبال حل مشکلات به روش مسئله‌محوری نیستیم.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که امروز کارنامه ما در برخی مسائل نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی قابل دفاع نیست، گفت: باید ببینیم ریشه این ناکارآمدی در کجاست و چگونه باید آن را حل کنیم و شناخت این موضوع و تشخیص این مسئله و حل ناکارآمدی جز از نهاد علم بر نمی‌آید؛ لذا لازم است نخبگان و دانشگاه‌ها به میدان بیایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید گام‌های جدی برای مردمی‌سازی برداشته شود، افزود: همه نخبگان کشور باید برای مردمی‌سازی کمک کنند و در این زمینه راهبری ما باید مبتنی بر تشخیص علمی باشد.

قالیباف تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا مردمی‌سازی اتفاق بیفتد و پیش رود و در این بین صاحبان قلم و اندیشه پیش قراولان آن هستند که باید این موضوع را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کشور با انبوهی از مشکلات مواجه هستیم، اما در دید مسئولان مسئله نداریم، بیان داشت: علت حل نشدن مسائل و چالش‌ها هم این است که ما می‌خواهیم فقط همان مشکلی که با آن مواجه شده‌ایم را حل کنیم در حالی که باید ابتدا مشکل را به مسئله تبدیل کنیم و سپس با حل مسائل، مشکلات نیز در بخش‌های مختلف حل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ناترازی موضوع بزرگی در کشور است که در بخش‌هایی همچون بانکداری، انرژی و آب وجود دارد که باید این ناترازی را حل کنیم. البته حتماً وقتی می‌توانیم ناترازی را حل کنیم که ما به‌عنوان دولتمردان و نخبگان اولین تصمیم ما این شود که انتفاع اصلی را باید مردم ببرند نه دولت‌ها.

قالیباف خاطرنشان کرد: یک مدیر باید هم مسئله و هم راه حل آن را تشخیص دهد تا از گرداب حل ظاهری مشکلات رها شود؛ درحالی که گاهی اوقات مشکلاتی را حل می‌کنیم، اما به این فکر نمی‌کنیم که این تصمیم دو ماه یا دو سال یا پنج سال بعد، مشکلات دیگر سر راه ما می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار