جانشین فرمانده سپاه استان قم:

حفظ دین اصلی‌ترین پیام شهیدان/ احیاء نام شهدا وابسته به صیانت از ارزش‌های دینی است

سردار «کبیری پور» گفت: حفظ دین اصلی‌ترین پیام شهیدان است که در وصیت‌نامه هایشان همواره بدان تاکید ورزیده اند و حفظ نام و یاد شهدا وابسته به صیانت از ارزش‌های دینی در جامعه است.
کد خبر: ۶۱۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ - 16September 2023

حفظ دین اصلی‌ترین پیام شهیدان است/ احیاء نام شهدا وابسته به صیانت از ارزش‌های دینی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در مراسم یادواره شهدای روستای خورآباد که همزمان با ایام پایانی ماه صفر در حسینیه سیدالشهدای این روستا برگزار شد، اظهار داشت: حفظ دین مهمترین امانتی است که انبیاء و اولیای الهی نسبت به آن تکلیف داشتند تا به سرمنزل مقصود برسانند.

وی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) با تحمل رنج و مشقت‌های فراوان توانست امانت دین را به جایگاه حقیقی آن برساند تا آنکه در روز عید غدیر به عنوان اکمال دین اعلام شد.

جانشین فرماندهی سپاه استان قم با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) در مورد اهمیت حفظ و نشر ارزش‌های دینی تصریح کرد: همه انبیاء از آدم تا خاتم در راه حفظ اسلام و تحقق آن کوشش کردند و واجب عینی است که ما نیز آن را حفظ کنیم.

وی افزود: حفظ این امانت الهی آنقدر اهمیت دارد که حضرت سیدالشهدا (ع) در راه آن جان خویش را تقدیم کردند.

سردار کبیری پور با اشاره به مولفه اصلی روحیه بسیجی و انقلابی گری عنوان کرد: درجه و میزان خصلت بسیجی و روحیه انقلابی به احساس مسئولیت افراد در برابر مسئولیت حفظ دین باز می‌گردد و بسیجی واقعی حضرت علی (ع) است که همه وجودش را وقف اسلام کرد.

وی با قرائت بخشی از وصیتنامه سردار شهید محمدحسین کبیری گفت: همه شهدا مقامشان رفیع است و آنان، گل سر سبد این جهان هستند؛ هر چه احساس مسئولیت شان در برابر حفظ امانت الهی دین بیشتر باشد، از مقام بیشتری نزد خدای متعال برخوردار هستند؛ حاج قاسم عزیز نیز نزدیک نیم قرن تلاش کرد تا دین، حفظ شود و در جبهه مقاومت گسترده گردد.

جانشین فرماندهی سپاه استان قم با یادآوری رشادت‌های شهید حججی، گفت: این شهید عزیز نیز دغدغه دین داشت و از مال و جان خود گذشت و در دنیا معروف شد.

وی با تاکید بر اینکه پیام خون شهدا و وصیتنامه‌های آنان بر محور حفظ دین است، گفت: پیام اصلی یادواره‌های شهیدان، صیانت از ارزش‌های دینی در جامعه است که هر کسی بسته به وسع و توان و مال خود باید دغدغه داشته باشد و نسبت به آن اقدام کند، بنابراین اگر بخواهیم یاد شهدا را زنده نگه داریم باید تلاش کنیم ارزش‌های دینی زنده بماند.

سردار کبیری پور با اشاره به دسیسه‌های دشمنان در طول تاریخ انقلاب عنوان کرد: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید تقدیم کرده ایم و این اعجاز بزرگی است که بواسطه خون شهدا دشمنان هیچگاه نخواهند توانست در مسیر نورانی انقلاب اسلامی انحراف و یا توقف ایجاد کنند، اما تلاش می‌کنند این مسیر الهی را با تبلیغات و اغواگری، غبارآلود کرده و افراد را دچار غفلت نمایند.

وی با ذکر این نکته که هر کسی از قطار انقلاب پیاده شود، باخته است، تاکید کرد: همه ما باید تکلیف خود را بدانیم که در کدام جبهه هستیم و شهدا آمده اند تا با زدودن غبار فتنه و فراموشی، مسیر حق را به ما نشان دهند.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مولفه‌های جنگ شناختی دشمن تصریح کرد: دشمنان سعی می‌کنند با تغییر ترازوی سنجش، همه را در تشخیص حق و باطل به اشتباه بیندازند؛ این است که می‌بینیم افرادی، ظاهری انقلابی و مذهبی دارند، اما سخنانشان همسو با خواسته‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه فقر و فحشا از وعده‌های شیطان است، گفت: دشمنان ما با اینکه در کشور‌های خودشان انواع معضلات فرهنگی و اجتماعی را دارند، اما با سیاه نمایی و سوءاستفاده از فضای مجازی به دنبال به انحراف کشاندن جوانان ما هستند لذا با داشتن سواد رسانه، سرمایه دین جوانان در این کارزار شیطانی، از بین نخواهد رفت.

سردار کبیری پور با تاکید بر ضرورت مطالعه وصیتنامه‌های شهدا گفت: امروز وظیفه داریم از خود شهیدان مدد بگیریم و یکی از راه‌هایی که مکر و دسیسه دشمنان را خنثی می‌کند همین حضور در محافل شهدا و اجتماعات فاطمی و حسینی و مساجد است تا با انس و الفت قلوب در کنار یکدیگر، رشته اخوت و همدلی در جامعه مستحکم‌تر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار