مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی:

نسل جوان به بصیرت افزایی شهدایی نیازمند است

سردار «ملکی» گفت: شهدا بابصیرت بودند و امروز جامعه ما و نسل جوان به بصیرت افزایی شهدایی نیازمند است.
کد خبر: ۶۱۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 16September 2023

امروز نسل جوان به بصیرت افزایی شهدایی نیازمند استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی شامگاه جمعه در یادواره شهدای مسجد امام رضا (ع) شهرستان نکا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: شهدا اهل معرفت بودند و برای دفاع از ارزش‌های دین اسلام و انقلاب کیلومتر‌ها راه را از اینجا طی کردند و به دل دشمن زدند، جنگیدند و به شهادت رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه شهدا شاگردان اول دانشگاه شاهد بودند، گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از خدا، امام حسین (ع)، ولی فقیه و حجاب می‌گویند.

به گفته سردار ملکی شهدا بابصیرت بودند و امروز جامعه ما و نسل جوان به بصیرت افزایی شهدایی نیازمند است.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی با بیان اینکه جنگ بین حق و باطل همیشه تاریخ بود، افزود: انبیاء الهی برای توحید، دعوت به بندگی، عبادت، ایجاد قسط و عدالت و ایجاد حکومت الهی آمده‌اند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا از تاریکی به نور هجرت کردند و قلبشان نورانی بود و خدا آن‌ها را خریداری کرد، ادامه داد: شهدا در دل عملیات‌ها، لغتی به نام سختی را نمی‌شناختند و در جبهه‌ها «ما رایت الا جمیلا» را دیدند.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی بر لزوم پاسداشت نام و یاد شهدا در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا پاسداشت حماسه‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی به نقش استان مازندران در شکل‌گیری حکومت علوی اشاره کرد و افزود: مردم ولایتمدار و انقلابی دیار علویان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت خوش درخشیدند و رزمندگان این استان در لشکر ویژه ۲۵ کربلا کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.

سردار ملکی با بیان اینکه جای پای رزمندگان استان مازندران در جبهه‌های غرب و جنوب دیده می‌شود، گفت: تقدیم بیش از ده هزار و چهارصد شهید دفاع مقدس و ۴۳ شهید مدافع حرم گواه ولایتمداری و عزتمندی مردم این دیار است.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی ادامه داد: نسل امروز جامعه نیازمند تبیین فرهنگ دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا است و باید بر این امر مهم در جامعه اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران درس مقاومت و ایستادگی را از دفاع مقدس آموخت بر ضرورت نشر و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام و شهدا تأکید کرد.

این مسئول تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی تمام عیار شکوه و عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی است و امروز باید در زنده نگه داشتن یاد و خاطره دلیرمردان آن روز‌های حماسه و ایثار همت گماشت.

سردار ملکی با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود که عشق بازی با خدا، تجلی حقیقت انسانیت و کمال در آن موج می‌زد و رزمندگان اسلام در مسیر عاشورا بودند، به جنایت‌های منافقین اشاره و عنوان کرد: باید جنایت‌های منافقین را به مردم و نسل جوان بازگو کنیم.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی با اشاره به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمنان خاطرنشان کرد: باید حقیقت شهدا را به جوانان تبیین کنیم؛ همه وظیفه داریم و مسئولیم که روایت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار