فرماندار اردبیل:

اردبیل نیازمند یک‌هزار تخت بیمارستانی است

اعتماد اعجازی گفت: اردبیل نیازمند یک‌هزار تخت بیمارستانی است که با تکمیل بیمارستان نجف‌زاده و بیمارستان یک‌هزار تختخوابی، کمبود تخت در این شهر برطرف می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 16September 2023

 یه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سیدمحمد اعتماد اعجازی» فرمانداراردبیل نیازمند یک‌هزار تخت بیمارستانی است اردبیل امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا چهار سال آینده یک‌هزار تخت به تعداد تخت بیمارستان‌های اردبیل اضافه شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این زمین بیمارستان باتمان‌قلینچ هم از سوی خیرین اهدا شده است که عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

فرماندار اردبیل همچنین از افتتاح چهار خانه بهداشت در اردبیل خبر داد و گفت: دولت به دنبال توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و احداث درمانگاه‌های عمومی در روستا‌های اردبیل است و مصصم هستیم در روستا‌های فاقد خانه بهداشت، مرکز خدمات بهداشتی - درمانی احداث کنیم.

اعتماد اعجازی با اشاره به تکمیل تالار شهر اردبیل افزود: عملیات اجرایی طرح از سال ۱۳۹۱ با زیربنای ۱۲ هزار ۸۰۰ متر مربع شروع شده، اما بعد از گذشت بیش از یک دهه به‌دلیل نبود اعتبار لازم به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری تالار شهر اردبیل نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است، ادامه داد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل ۲ هزار میلیارد ریال به این طرح مصوب شد که ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و بقیه منابع هنوز اختصاص داده نشده است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: در صورت تامین یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح فرهنگی، عملیات اجرایی طرح سرعت می‌گیرد.

تکمیل بازار تاریخی اردبیل 

فرماندار اردبیل همچنین با اشاره به آغاز مرمت و احیای بنای بازار‌های زنجیر، برنج فروشان و پنبه‌فروشان اردبیل گفت: احیای این بنا‌های تاریخی با مشارکت کسبه و بازاریان به سهولت انجام می‌گیرد.

وی افزود: تکمیل گنبد جمعه مسجد به سبک معماری سلجوقیان و تبدیل آن به جاذبه گردشگری اردبیل، ایجاد جاذبه گردشگری برای درختان کهنسال ثمرین و گونه‌های ویژه آن، افتتاح ۲ هتل پنج ستاره و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در منطقه سردابه از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اردبیل است.

فرماندار اردبیل توسعه روستا‌های اردبیل را در دولت سیزدهم یادآور شد و گفت: در سال ۱۴۰۰ هشت کیلومتر راه روستایی آسفالت شده بود در حالی که در۲ سال اخیر ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستای شهرستان اردبیل آسفالت شده است.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: دولت سیزدهم برای ماندگاری روستاییان، تأمین آب آشامیدنی، آب کشاورزی، توسعه مخابرات، جاده‌سازی و اجرای طرح هادی را در روستا‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: امسال ۹۵۰ میلیارد ریال برای طرح هادی روستا‌ها و ۸۰۰ میلیارد ریال هم برای احداث کمربندی سوم اردبیل اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها