بازداشت فعال زن بحرینی/نماینده عراق: آل‌خلیفه«الماجد» را آزاد کند

پس از بازداشت جنجال برانگیز «شیخة الماجد» فعال زن بحرینی توسط آل خلیفه چندی پس از بازگشت وی از زیارت اربعین حسینی، نماینده عراقی خواستار آزادی فوری او شد.
کد خبر: ۶۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ - 16September 2023
بازداشت فعال زن بحرینی/نماینده عراق: آل‌خلیفه«الماجد» را آزاد کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بازداشت یکی از فعالان زن بحرینی به نام «شیخة الماجد» توسط آل خلیفه جنجال برانگیز شده است. وی پس از بازگشت از زیارت اربعین حسینی توسط آل خلیفه بازداشت شد.
 
بر اساس این گزارش، واکنش‌ها به بازداشت این فعال بحرینی تا جایی ادامه پیدا کرد که «کریم علیوی المحمداوی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق ضمن محکومیت اقدام آل خلیفه بر لزوم آزادی فوری الماجد تأکید کرد.
 
این نماینده پارلمان عراق گفت: اقدام مقامات آل خلیفه در بازداشت الماجد نشان می‌دهد که آن‌ها شیعیان را هدف قرار داده اند. این اقدام پیامی از سوی آل خلیفه است مبنی بر اینکه آن‌ها به دنبال صلح داخلی نیستند و تنها هرج و مرج و شکاف داخلی را می‌خواهند.
 
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق یادآور شد: مقامات آل خلیفه هم باید شیخة الماجد را آزاد کنند و هم اقدامات ظالمانه خود علیه بحرینی‌ها را متوقف کنند. اگر بحرین این فعال بازداشت شده را آزاد نکند، از وزارت خارجه عراق خواهیم خواست تا سفیر بحرین را احضار کند.
 
گفتنی است، مقامات بحرینی اخیرا از بازداشت «شیخة الماجد» فعال شبکه‌های اجتماعی بحرین به اتهام انتشار سخنان طایفه ای» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی، خبر دادند. این درحالی است که آل خلیفه تاکنون هیچ سندی برای اثبات ادعای خود مبنی بر انتشار سخنان طایفه‌ای توسط شیخة الماجد ارائه نکرده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار