مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس  لرستان خبر داد؛

تجلیل از 250 بانوی پیشکسوت دفاع مقدس در لرستان

سرهنگ پاسدار «رشیدی» گفت: همزمان با  آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از 250 بانوی لرستانی تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ - 17September 2023

تجلیل از 250 بانوی پیشکسوت دفاع مقدس در لرستان

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار با دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی دفاع مقدس قرار داریم و باید از این فرصت برای تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان این مقطع  افتخار آفرین استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار نظام اسلامی و عزت ملت ایران شد، افزود: باید فضای فرهنگ ایثار را در جامعه زنده و پویا کنیم و اجازه ندهیم برروی فرهنگ ایثار و شهادت گرد فراموشی پاشیده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  لرستان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گفت: وجه تمایز مراسم امسال با سال های گذشته، تجلیل از  بانوان ایثارگر و نقش آفرین در دفاع مقدس است.

رشیدی احیا و ارتقای شأن و منزلت زنان در کشور را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و  افزود: زنان به عنوان محور خانواده نقش مهمی در شخصیت بخشی نسل‌های آینده دارند.

 وی ادامه داد: شاهد حضور و نقش آفرینی زنان در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و علمی و ورزشی هستیم که نشان دهنده توجه نظام به جایگاه ویژه زن و تحکیم بنیان خانواده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه دشمنان برای از بین بردن عفاف و حیا و از هم پاشیدن  بننیان خانواده در ایران، به میدان آمده اند، خاطر نشان کرد: بیان نقش کلیدی بانوان در دوران دفاع مقدس، نقش مهمی در الگو پذیری دختران جوان ازب این بانوان دارد.  

وی شعار کلیدی هفته دفاع مقدس امسال را «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» بیان کرد و گفت: در کنار زنان رزمنده و ایثارگر، نباید صبر و بردباری مادران و همسران شهدا را نادیده بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  با اشاره به نقش  بانوان اهل قلم و خبرنگاران و هنرمندان شعر و ادبیات و تئاتر و نقاشی و... که اقدام به تولید آثار فاخر و وزین  با موضوع دفاع مقدس کرده اند، خاطر نشان کرد: از این بانوان نیز تقدیر و تجلیل می‌کنیم.

وی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس همزمان با مراسم کشوری آن در تاریخ ۲۹ شهریورماه خبر داد و بیان کرد: در مرکز استان  و شهرستان‌ها از زنان جانباز و آزاده و ایثارگر و مادران و همسران شهدا و ... تجلیل می‌شود.

رشیدی از تجلیل از 250 پیشکسوت زن دفاع مقدس در استان  لرستان خبر داد و افزود: رونمایی از  کتب دفاع مقدس، غبارروبی از گلزار شهدا،  تجلیل از هنرمندان  و نویسندگان، دیدار با خانواده ای شهدا و... از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار