استاندار خراسان رضوی:

صادرات و ترانزیت سرخس از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود

«نظری» گفت: ۷۰ درصد صادرات و ترانزیتی که در خروجی سرخس صورت می‌گیرد از طریق خطوط ریلی است.
کد خبر: ۶۱۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 17September 2023

صادرات و ترانزیت سرخس از طریق خطوط ریلی انجام می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در حاشیه بازدید از گمرک سنگ‌بست ایستگاه شهید مطهری راه آهن خراسان اظهار داشت: با توجه به موقعیتی که ایران در آن قرار دارد موضوع ترانزیت و صادرات حائز اهمیت است به‌ویژه که محدوده سنگ‌بست که نقطه تلاقی شمال، جنوب، شرق و غرب است؛ بنابراین موقعیت جغرافیایی مهم و تأثیرگذاری دارد و امکانات مربوط به ترانزیت و صادرات جاده‌ای و ریلی است، اما خوشبختانه ۷۰ درصد صادرات و ترانزیتی که در خروجی سرخس صورت می‌گیرد از طریق خطوط ریلی است.

وی افزود: بدیهی است که سرخس یک مبدا خروجی و ورودی است، که این نقطه می‌تواند دوغارون و سرخس را پشتیبانی کند و ارتباط چابهار را به صورت ریلی و تجاری با شمال کشور داشته باشد. بنابراین توسعه این مناطق و خدمات زیرساختی به ویژه در بخش ریلی از اهداف جدی کشور و خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در پی آماد شهر هستیم که در این جغرافیا طراحی شده، با توجه به شهرک صنعتی شماره پنج که شروع به پذیرش کرده و سایر شرایط موجود در این منطقه برنامه‌ای در صادرات و واردات، ترانزیت و حمل و نقل به ویژه ریلی در دستور کار قرار دارد.

نظری در خصوص جذب سرمایه‌گذار، بیان داشت: لازم است که هدفگذاری و راهبردهای مربوطه را در ارتباط با مزیت‌های موجود در کشور و استان تنظیم شود، یکی از مزیت‌های استان خراسان رضوی موقعیت جغرافیایی است و زیرساخت‌های لازم و سایر الزامات ضروری اینجا باید فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار