مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ دینی و حسینی ما است

سرهنگ پاسدار «الهی راد» گفت: ما برای پاسداری از دین، انقلاب، کشور و برای جهان اسلام نیازمند این فرهنگ هستیم و فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ دینی و عاشورای حسینی ما است
کد خبر: ۶۱۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ - 18September 2023

نشست خبری مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی با خبرنگارانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یکی از تجربیات ناب ملت ایران است اظهار داشت: قدرت و رهبری امام (ره) و خصوصیات ملت ایران توانست این تهدید بزرگ را تبدیل به یک فرصت بزرگ بکند که یکی از حصول شور انگیز دفاع مقدس و نماد پایداری و مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر نظام سلطه است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: راهبرد ما در بزرگداشت هفته دفاع مقدس تبیین بحث قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی است که مجموعه این ها باعث می‌شود که ما به یک باز دارندگی در مقابله با تهدیدهای خارجی برسیم. ما برای پاسداری از دین، انقلاب، کشور و برای جهان اسلام نیازمند این فرهنگ هستیم و فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ دینی و عاشورای حسینی ما است.

الهی راد عنوان کرد: اقتدار و عظمت کشورمان در سایه خون شهدای والامقام رقم خورده و ما با جان و دل راه شهدای والامقام را ادامه می‌دهیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل امروزی به ویژه جوانان و نوجوانان رسالتی خطیر است که همگان باید به آن توجه داشته باشیم.

این مسئول شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما متحدیم» عنوان کرد و ابراز داشت در نظر داریم از 3 هزار پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل بعمل آوریم و بیش از 300 برنامه محوری و 2 هزار فعالیت در حوزه دفاع مقدس و همچنین رونمایی از 12 جلد کتاب مکتوب و 3 کتاب صوتی با برنامه ریزی های انجام شده صورت گیرد.

الهی راد گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات استان نقش مهمی در راستای معرفی دستاوردها و نقش استان خراسان شمالی در دوران هشت سال دفاع مقدس دارند و لازم است که برجستگی‌ها دوران دفاع مقدس برای بیان به نسل جوان از طریق رسانه بازگو شود.

در پایان از عزیزان در حوزه رسانه که در مسیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت گام برداشته‌اند با لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل به عمل آمد.

عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، معنویت»؛ «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»؛ «زنان، خانواده، سلامت»؛ «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی»؛ «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان»؛ «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»؛ «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان» است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار