مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان:

موسیقی سنتی اقوام بستر خوبی برای ایجاد همدلی و وحدت است

«مرادی» توجه به داشته‌ها و میراث ماندگار فرهنگی جامعه را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در توسعه فرهنگ عمومی هر جامعه دانست و گفت: موسیقی سنتی اقوام برگرفته از آموزه‌های اجتماعی و دینی و بستر بسیار خوبی برای ایجاد همدلی و وحدت است.
کد خبر: ۶۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 18September 2023

موسیقی سنتی اقوام بستر خوبی برای ایجاد همدلی و وحدت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علی مرادی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان در جلسه ستاد هماهنگی جشنواره موسیقی ایرانی اظهار داشت: شهر سنندج خاصتا شهر خلاق موسیقی است و استان کردستان مهد موسیقی و آیین‌های بسیاری بوده و این بستر به خوبی برای چنین مراسم‌هایی جا باز کرده است. 

وی از هماهنگی برای برگزاری جشنواره اقوام ایرانی و وحدت همزمان با ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) در استان خبر داد و افزود: این مراسم از هشتم تا یازدهم مهرماه ادامه دارد و 18 قوم از نقاط مختلف کشور در این فستیوال حضور دارند.

مدیرکل صداوسیمای استان کردستان خاطر نشان کرد: بیش از 4 هزار اثر به دبیر خانه شعر و موسیقی اولین جشنواره شعر و موسیقی سنه ارسال شده است که از این آثار 180 اثر در هیئت انتخاب و 24 گروه در هیئت ارزیابی شده‌اند.

وی توجه به داشته‌ها و میراث ماندگار فرهنگی جامعه را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در توسعه فرهنگ عمومی هر جامعه دانست و افزود: موسیقی هم جزء لاینفک زندگی روزمره مردمان استان کردستان است.

مرادی ابراز داشت: موسیقی سنتی اقوام برگرفته از آموزه‌های اجتماعی و دینی و بستر بسیار خوبی برای ایجاد همدلی و وحدت است.

وی از تجلیل از مفاخر شعر و موسیقی ایران زمین در حاشیه جشنواره موسیقی اقوام در سنندج خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای ایجاد فضای شاد و بانشاط در استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل صداوسیمای استان کردستان با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور عوامل و دست‌اندرکاران 5 شبکه تلویزیون ملی فراهم شده است, گفت: خوشبختانه بستر خوبی جهت ایجاد فرهنگ منطقه‌ای شده و امیدواریم که بتوانیم میزبان شایسته‌ای باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار