مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

گشایش نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» در ۲ شهرستان خراسان جنوبی

«هنری» از گشایش نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» در ۲ شهرستان طبس و فردوس خبر داد و گفت: نمایشگاه طبس در ۴۷ غرفه و در باب‌السلام آستان مقدس امامزاده حسین بن موس الکاظم(ع) و نمایشگاه فردوس در ۵۱ غرفه در محل شبستان امامزاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم (ع) تا ۳۱ شهریورماه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ پذیرای عموم مردم و مسافران خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ - 18September 2023

گشایش نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» در ۲ شهرستان خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» در شهرستان طبس، اظهار داشت: در راستای حمایت از فروش تولیدات روستایی و مشاغل خرد و خانگی و کمک به توانمندسازی تولیدکنندگان نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» در این مرحله به‌صورت منطقه‌ای در دو شهرستان طبس و فردوس آغاز به کار کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه این دو شهرستان در مسیر تردد مسافران استان‌های دیگر واقع شده مکان‌یابی نمایشگاه‌ها در این مرحله به مناسبت ایام ربیع‌الاول و هفته دفاع مقدس در این دو نقطه مشخص شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: نمایشگاه به‌صورت استانی با اولویت شهرستان‌های مجاور برگزار شده چرا که بخشی از مجموعه تحت پوشش سازمان، محرومین و مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) هستند و در این نمايشگاه کمیته امداد هم مشارکت داشته و حدود ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان مددجویان تحت پوشش هستند.

هنری با بیان اینکه در حین برگزاری نمایشگاه پایش اطلاعات تولیدکنندگان انجام شده و کلیه مسائل و مشکلات آن‌ها در سامانه نرم‌افزاری بالونت ثبت می‌شود،‌ ادامه داد: در واقع نمایشگاه علاوه بر کمک به بازاریابی تولیدات، بستری برای احصا و کمک به حل مسائل مردم در حوزه مشاغل خرد و خانگی است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات تولیدکنندگان در اولویت این سازمان قرار گرفته و تمامی آموزش‌های لازم و همراهی جهت دریافت مجوزها انجام می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از خصوصیات نمایشگاه‌های «اقتصاد به توان مردم» مدیریت و راه‌اندازی آن توسط تیم‌های مردمی و جهادی است که به‌صورت خودگردان در هر مرحله برگزاری با شناسایی و کشف ظرفیت‌ها و رویش‌های جدید، شبکه مردمی هدایت نمایشگاه‌ها منسجم‌تر و قوی‌تر شده و به سمت اقتصاد مردم‌پایه گام بر می‌دارد‌.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: نمایشگاه طبس در ۴۷ غرفه و در باب‌السلام آستان مقدس امامزاده حسین بن موس الکاظم(ع) و نمایشگاه فردوس در ۵۱ غرفه در محل شبستان امامزاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم (ع) تا ۳۱ شهریور از ساعت ۱۷ الی ۲۳ پذیرای عموم مردم و مسافران خواهد بود .

هنری خاطرنشان کرد: در زمینه کمک به ایجاد مشاغل خرد و خانگی در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ در یک سال ‌گذشته از طریق بسیج سازندگی استان مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که باعث ایجاد و تثبیت ۱۷۰۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی و کمک به اشتغال ۲۴۰۰ نفر از مردم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار