رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خبر داد؛

ارسال لایحه بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

کاظمی فرد گفت: اشخاص حقیقی می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، لایحه‌های خود را برای دستگاه قضا ارسال کنند.
کد خبر: ۶۱۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ - 18September 2023

ارسال لایحه بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضاییبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: در راستای دسترسی آسان مردم به خدمات قضائی، هم‌اکنون ۲۹ خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی ارائه می‌شود.

کاظمی‌فرد یکی از خدمات ارائه شده در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی را خود کاربری لایحه عنوان کرد و در این رابطه گفت: در این خدمت که مردم از هفته قوه قضائیه در بستر پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی به آن دسترسی دارند، ۲۰ موضوع لایحه وجود دارد و اشخاص حقیقی می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، لایحه‌های خود را برای دستگاه قضا ارسال کنند.

وی افزود: استفاده اشخاص حقیقی از خدمت خود کاربری لایحه، علاوه بر آنکه کاهش ازدحام ارباب رجوع در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و کاهش مراجعات به برخی از مجتمع‌های قضائی را به دنبال خواهد داشت، موجب می‌شود که افراد بتوانند لایحه‌های مدنظر خود را در مدت قانونی و ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه به دستگاه قضائی ارسال کنند.

کاظمی‌فرد بیان داشت: دسترسی آسان، سادگی استفاده، از بین رفتن محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی، کاهش هزینه‌ها، امکان پیگیری غیرحضوری و حفظ حریم خصوصی، از ویژگی‌های سامانه خودکاربری لایحه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار