نماینده ولی فقیه در مازندران:

مدرسه باید کانون «علم» و «رحمت» باشد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: مدرسه باید کانون «علم» و «رحمت» باشد و علم و آموزش را باید جدی گرفت.
کد خبر: ۶۱۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ - 18September 2023

مدرسه باید کانون «علم» و «رحمت» باشدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه مدیران حوزه علمیه استان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز دنیا روی مدیریت خیلی اهمیت قائل است و علم روز این مسئله را کلید و رمز و راز همه پیشرفت‌ها یا زمین‌خوردن‌ها می‌داند.

وی با بیان اینکه خدای بزرگ هم اولین معلم و مدیر است و هم برای بشر معلم فرستاده است، افزود: همچنین خداوند کلاس آموزشی تشکیل داده و مدیریت کرده است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: باید به فن مدیریت برسیم چرا که هیچ کسی از بهره‌گیری تکنیک‌های مدیریت بی نیاز نیست، هر مدیریتی برای خودش یک علم است، مدیریت حوزه علمیه نیز همینطور.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خدمات، پشتیبانی و نظارت در حوزه علمیه و اینکه مسئول باید چه کاری انجام بدهد مهم است، اگر دیدیم مدرسه علمیه‌ای رشد کرده نمره اول را باید به مدیر بدهیم اگر مشاهده کردیم که زمین خورده است نیز باید یقه مدیر را بچسبیم.

این مسئول با اشاره به ضعف‌های مدیریت، عنوان کرد: خدای بزرگ علم و رحمت را با هم فرستاده، مدرسه باید کانون هر دو باشد، برخورد قانون‌محور بدون انعطاف کار را در مدارس پیش نمی‌برد، در کنار مقررات باید رافت و مهربانی در کار باشد که هنر مدیریت است، از آن طرف علم و آموزش را باید جدی گرفت که به‌معنای عدم انعطاف نیست.

وی با بیان اینکه تشکر و تقدیر همیشه آورده مثبت دارد، اظهار کرد: فضا باید فضای خوبی باشد نه اینکه یکدیگر را تضعیف کنیم، ما رسالت جهانی داریم، در این راه نفرات و کمبود‌های بسیار زیادی داریم در حالی که تمامی نیرو‌های طلاب قابل استفاده هستند، برخی از طلاب جوان ما در روستا‌ها اقدامات بی‌نظیری انجام دادند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در مازندران باوجود بیش از ۴هزار مسجد ضعیف است و حدود یک سوم آن امام جماعت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار