امام جمعه هرمز خبر داد؛

اجرای ۷۵ برنامه در هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز

حجت‌الاسلام «رستاخیز» گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۷۵ عنوان برنامه در جزیره هرمز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ - 19September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «جعفر رستاخیز» امام جمعه هرمز امروز در جلسه شورای اداری این جزیره به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: انتقال فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به جوانان بسیار ضروری است و باید در این مورد مجموعه نهاد‌ها بیش از گذشته و بصورت مستمر برنامه ریزی و اقدام کنند.

حجت الاسلام ‌رستاخیز با بیان اینکه دفاع مقدس تجربه کار‌های بزرگ در شرایط سخت بود، تاکید کرد: باید اینگونه باشد که ما مسئولان با تاثیر از آن الگو خود را وقف خدمت به مردم کنیم.

وی افزود: اگر آن روز رزمندگان اسلام با ایثار جان و روحیه گذشت، فداکاری و مقاومت برای کشور عزت خلق کردند امروز رضایت مردم از مسئولان در ملاطفت و پیگیری مشکلاتشان آن فرهنگ ایثار دفاع مقدس را زنده نگه میدارد و امید آفرینی می‌کند.

حجت الاسلام رستاخیز ابراز داشت: وظیفه مسئولان تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب به نسل سوم عنوان کرد و روشنگری و آگاهسازی جوانان را گام مهمی جهت مقابل با جنگ نرم دشمن دانست.

محمد بنده بخشدار هرمز در این جلسه با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا دفاع مقدس اظهار داشت: همه ما مدیون رشادت‌های شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز هستیم و وظیفه داریم با نهایت توان نسبت به ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت به ویژه برای نسل جدید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: جنگ ۸ ساله باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت‌های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیرو‌ها می‌توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

سرگرد پاسدار حجت الله سالاری فرمانده سپاه سید الشهدا (ع) هرمز نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز پرداخت و گفت: برای امسال ۷۵ عنوان برنامه در قالب ۲۹۹ ریزبرنامه تدارک دیده شده است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) هرمز ابراز داشت: دشمنان از همه ظرفیت‌ها برای صدمه زدن به انقلاب و نظام اسلامی ایران استفاده می‌کند، ولی همواره در اهداف خود ناکام مانده است.

وی از شکست دشمن در حوزه امنیتی خبر داد و عنوان کرد: هدف دشمن در تهاجم فرهنگی حذف فرهنگ اسلامی و ترویج بی‌حجابی است که الحمدلله با مشارکت و همراهی مردم توطئه و دسیسه دشمن خنثی شده است.

سرگرد سالاری، ادامه راه انقلاب را نیازمند حرکت در مسیر شهدا دانست و اضافه کرد: شهدا با نثار جان و خونشان این مملکت را حفظ کردند و وظیفه ما در حال حاضر ادامه راه شهدا با تکیه بر ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی یادآور رشادت‌ها، حماسه سازی و غیرتمندی فرزندان این سرزمین در برابر دشمن بعثی و یکی از درخشان‌ترین و پر افتخارترین ایام کشور است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) هرمز در ادامه به تشریح برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در این جزیره پرداخت و از همایش پیاده روی خانوادگی، نواختن زنگ مقاومت و نمایش اقتدار بسیج عنوان اولین برنامه هفته دفاع مقدس نام برد.

سرگرد سالاری از دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، نشست بصیرتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، غبارروبی قبور مطهر شهدای هرمز، خاطره‌گویی همسران و مادران شهدا و همایش رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها