برگزاری یادواره شهید «نظری» در کرمانشاه

مراسم یادواره شهید مدافع حرم «اکبر نظری» امروز در کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۶۱۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 19September 2023

برگزاری یادواره شهید مدافع حرم «اکبر نظری» در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم سالگرد سردار شهید مدافع حرم حاج «اکبر نظری» امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد آیت‌الله بروجردی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

قرائت قرآن توسط «سید محسن موسوی یکتا»، سخنرانی «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مرثیه سرایی و مداحی «سید حجت بحرالعلومی طباطبایی» و «کربلایی سجاد امیری» از برنامه‌هی این مراسم است.

اکبر نظری در تاریخ یکم فروردین ۱۳۴۲ در کرمانشاه متولد شد، همزمان با شروع مبازرات انقلابی در شهر کرمانشاه علی رغم پایین بودن سن فعالیت داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جذب سپاه شد، در سال ۱۳۶۰ در درگیری با منافقین در شهر کرمانشاه مجروح شد.

در سال ۱۳۶۲ جذب تیپ مسلم (ع) شد و بعد از مدت کوتاهی بعنوان فرمانده گردان و مسئول محور تیپ انتخاب شد در سال ۱۳۶۴ به عنوان فرمانده یکی از قرارگاه‌های فرعی قرارگاه نجف انتخاب شد، در سال ۱۳۶۵ به عنوان فرمانده گردان حنین از تیپ ۲۹ نبی اکرم (ص) انتخاب و در عملیات‌های نصر  ۷ و والفجر ۱۰ شرکت داشت که در عملیات اخیر شیمیایی شد.

در عملیات مرصاد فرماندهی گردان حمزه تیپ را به عهده گرفت و ضربات مهلکی به منافین وارد کرد بعد از مدتی به عنوان جانشین طرح و عملیات تیپ انتخاب و در عملیات توکلت علی الله به عنوان مسئول طرح عملیات انتخاب شد. در سال ۱۳۹۵ با سمت فرمانده مستشاری از شهر کرمانشاه عازم سوریه شد، در اعزام دوم به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار