اسکای نیوز: پادشاه عربستان از حل مسالمت آمیز بحران های یمن و سوریه سخن گفت

اسکای نیوز عربی گزارش داد: پادشاه عربستان با اشاره به تمایل ائتلاف عربی به تحقق امنیت در یمن، گفت که ریاض از راه حل مسالمت آمیز در یمن و حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند.
کد خبر: ۶۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ - 09December 2015

اسکای نیوز: پادشاه عربستان از حل مسالمت آمیز بحران های یمن و سوریه سخن گفت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ملک سلمان بن عبد العزیز چهارشنبه در سخنرانی افتتاحیه سی و ششمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: تهدیدها علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیازمند همبستگی و همکاری بیشتر است.
وی افزود: ما با کشورهای متحد و برادر در مبارزه با تروریسم همکاری خواهیم کرد.
بحران های سوریه و یمن و قیمت نفت از مهمترین چالش های سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست ریاض است.
سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه نشست سالانه خود را در ریاض برای بررسی چالش هایی مانند سقوط درآمدهای نفتی، بحران های یمن و سوریه و مسایل منطقه ای آغاز کردند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون دهها هزار یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و میلیون ها نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود پادشاهان و امیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات متحده عربی در نشست دو روزه خود از تلاش ها برای متحد کردن گروه های مخالف دولت سوریه در مذاکرات احتمالی با نمایندگان حکومت سوریه به رهبری بشار اسد رییس جمهوری این کشور، حمایت کنند.
نشست نمایندگان جناح ها و گروه های سیاسی و مسلح مخالف دولت سوریه نیز از روز چهارشنبه در یک هتل مجلل ریاض آغاز شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار