جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

یادواره شهدای سرباز در خرم آباد برگزار می‌شود

سرهنگ «محمودوند» با اشاره به اجرای ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس لرستان، گفت: یادواره شهدای سرباز برای اولین بار با حضور سربازان نیروهای مسلح در این استان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 19September 2023

یادواره شهدای سرباز در خرم آباد برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «محمد محمودوند» جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هدف اصلی ما حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فناوری جدید است، اظهار داشت: دشمن به جنگ ترکیبی روی آورده و موضوع این جنگ نیز نقش ولایت و رهبری در هدایت جامعه است؛ وظیفه اصلی ما در این راستا تبیین نقش و مدیریت ولایت‌فقیه در حوزه دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه اگر نقش امام خمینی (ره) نبود شاید دفاع مقدس در بسیاری از زمینه‌ها به پیروزی نمی‌رسید، افزود: نقش همبستگی ملی و وفاق مردمی نیز در این مسیر باید تبیین شود، زیرا اگر مردم هم نبودند دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسید.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به لزوم تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: بیان دستاورد‌های دفاع مقدس باید در دستور کار قرار بگیرد و ما باید تبیین کنیم که اگر دارای اقتدار ملی شده‌ایم به برکت دفاع مقدس بوده است.

وی بیان کرد: تکریم و الگوسازی خانواده معظم شهدا نیز با شعار هفته دفاع مقدس مبنی‌بر «ما متحدیم» در دستور کار قرار دارد و در کنار مردم و سایر نیرو‌های مسلح که پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی هستند، تلاش می‌کنیم برنامه‌های این هفته به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

محمودوند با اشاره به تدارک ۱۰۰ برنامه برای اجرا در هفته دفاع مقدس توسط سپاه پاسداران لرستان، گفت: ۸۱۰ اقدام نیز عملیاتی می‌شود، زیرا هر عنوان برنامه زیرمجموعه‌هایی دارد و این برنامه‌ها در سه حوزه فعالیتی اجرا خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه ۴۷ برنامه با حضور مسئولان ارشد استانی در هفته مقدس برگزار می‌شود، ابراز کرد: این برنامه‌ها شامل همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت با سخنرانی مقام معظم رهبری، رژه نیرو‌های مسلح با ترکیب جدید و به میزبانی سپاه، دیدار با خانواده معظم شهدا و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم است.

محمودوند گفت: برگزاری یادواره شهدای سرباز برای اولین بار با حضور سربازان نیرو‌های مسلح، اجتماع بزرگ و ۳۰۰۰ نفری جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و نشست صمیمی فرماندهان نیرو‌های مسلح و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی به‌منظور افزایش وفاق و همبستگی ملی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی در سطح اقشار مختلف بسیجی در لرستان، افزود: در این راستا ۱۶۴ برنامه با حضور اقشار مختلف بسیج در این استان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، عنوان کرد: اجرای زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از نخبگان علمی و راه‌یافتگان به دانشگاه در کنکور ۱۴۰۲، تولید محتوای دیجیتال اثربخش در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده توسط سپاه در هفته دفاع مقدس در این استان است.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی- حقوقی در هفته دفاع مقدس به زندان‌های لرستان اعزام می‌شوند و همچنین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس برگزار می‌شود. ۵۹۹ برنامه در سطح نواحی شهرستان‌های لرستان برگزار می‌شود که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری رژه موتوری در ۳۱ شهریورماه و نمایش رزمی بازسازی عملیات حاج عمران در ازنا به مدت هفت شب اشاره کرد.

محمودوند ایجاد تور‌های ایست بازرسی، ایستگاه‌های سنجش سلامت، پویش نذر خون و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال برشمرد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا و آبروی محله، اعزام راهیان دفاع مقدس به مراکز آموزشی و فرهنگی، محافل خاطره‌گویی مادران و همسران شهدا و گردان‌های فعال در دفاع مقدس به‌عنوان یک کار جدید از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح لرستان است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان درباره افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در سطح این استان ابراز کرد: افتتاح سه کانال آب‌بر کشاورزی به‌نیابت از شهدا و بهره‌برداری از ۲۷ طرح آبرسانی آب شرب به روستا‌های محروم از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان است.

محمودوند گفت: توزیع ۵۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر، توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان و طبخ و توزیع ۲۰ هزار پرس غذا در میان خانواده‌های جامعه هدف به‌نیابت از شهدای استان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس لرستان است.

وی با بیان اینکه امسال یک رویداد بزرگ و مهم به‌نام کنگره ۶۵۵۴ شهدا در لرستان برگزار می‌شود، افزود: چهار سال برای برگزاری این رویداد بزرگ به‌صورت شبانه‌روزی تلاش شده و اکنون به مرحله اجلاسیه رسیده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: پنج اجلاسیه قبل از اجلاسیه اصلی کنگره بزرگ شهدا در این استان برگزار خواهد شد که از اصحاب رسانه انتظار می‌رود جریان‌سازی عظیم فرهنگی را برای برگزاری شایسته این کنگره انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار