مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبر داد؛

اجرای ۸۴۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط نیرو‌های مسلح استان قزوین

سرهنگ امیری مقدم گفت: ۸۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس توسط نیرو‌های مسلح استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱ - 20September 2023

اجرای ۸۴۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط نیرو‌های مسلح استان قزوین

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس در سالن جلسات شهید پرویز سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: یگان‌ها و نیرو‌های نظامی استان قزوین شامل سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی ۸۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنند.   

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد برنامه‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی توسط سپاه استان قزوین، ۱۵ درصد توسط قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین و ۱۰ درصد برنامه‌ها هم توسط فرماندهی انتظامی استان قزوین تدارک دیده شده که همزمان با هفته دفاع مقدس و از ۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه در شهرستان‌های استان قزوین اجرایی می‌شود.

سرهنگ امیری‌مقدم نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان را طلیعه برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانسته و گفت: در هفته دفاع مقدس امسال بعد از مدت‌ها شاهد افتتاح ۶ یادمان شهید هستیم که افتتاح این تعداد یادمان در پاسخ به مطالبه‌گری خانواده‌های شاهد و ایثارگر و دیگر فعالان رسانه‌ای و فرهنگی محقق شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین در جمع اصحاب رسانه از رونمایی از ۴۳ عنوان کتاب دفاع مقدسی در هفته یاد شده خبر داد و افزود: ۵۴ درصد کتاب‌های رونمایی‌شده در هفته آتی کتاب‌های نوشتاری و مابقی هم کتب صوتی هستند که بیشتر به خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس استان قزوین اختصاص دارند و بخشی از این آثار توسط بنیاد حفظ آثار تولید شده‌اند.

سرهنگ امیری‌مقدم از برگزاری چندین یادواره شهدا در طول این هفته خبر داد و گفت: برگزاری شب شعر دفاع مقدس، محفل خاطره‌گویی ایثارگران و همچنین اجرای نمایش‌واره‌های فاخر با همت تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) و سایر نهاد‌ها از مهمترین برنامه‌های هفته پیش رو به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به برگزاری رژه موتوری سپاه استان در شهرک کوثر ادامه داد: رژه یگانی و موتوری مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی استان قزوین به عنوان مهمترین برنامه هفته دفاع مقدس هم روز جمعه ۳۱ شهریورماه ساعت ۸ صبح به میزبانی سپاه استان قزوین در بلوار انصارالحسین (ع) شهر قزوین به سمت فلکه نخست شهرک مینودر برگزار می‌شود که در آن سپاه، ارتش و فراجا به صورت هماهنگ حاضر هستند.

سرهنگ امیری‌مقدم همچنین از سخنرانی یادگاران هشت سال دفاع مقدس در تریبون‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان خبر داد و گفت: در قزوین امیر سرتیپ‌دوم ستاد حسین محمدشفیعی فرمانده لشگر ۱۶ زرهی، در تاکستان سرهنگ پاسدار حاج‌مهدی طاهرخانی و در بویین‌زهرا امیرسرتیپ‌دوم ستاد زمانی فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه شهیدصفوی سخنرانی خواهند داشت.

وی یادآور شد: همچنین در اسفرورین سردار سرتیپ‌دوم پاسدار هاشم آذربایجانی از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت، در شهر شال نیز امیر سرتیپ‌دوم ستاد غلامحسین حق‌جو از فرماندهان دفاع مقدس و در شهر آبیک، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار مهرداد افروزی از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) قزوین سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار