مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

تجلیل از 30 هزار بانوی رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در گیلان

«‌اقدامی» از برگزاری همایش سراسری تجلیل و تکریم از زنان پیشکسوت دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد و گفت: این مراسم در استان با تجلیل از 30 هزار بانوی رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس همراه خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ - 20September 2023

تجلیل از 30 هزار بانوی رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در گیلان«‌سمیه اقدامی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس استان، با اشاره به نقش‌آفرینی مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران و زنان رزمنده و ایثارگر، اظهار داشت: استان گیلان مانند سایر استان‌ها اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد کرد که به صورت گسترده و باشکوه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی از برگزاری همایش سراسری تجلیل و تکریم از زنان پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با 29 شهریور ماه خبر داد و افزود: این مراسم در استان با تجلیل از 30 هزار بانوی رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس همراه خواهد بود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه مراسم مذکور ساعت هشت صبح فردا(چهارشنبه ۲۹ شهریور) با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان و اسدالله عباسی استاندار گیلان در سالن اجتماعات شهدای فراجای رشت برگزار می‌شود، گفت: در مراسم فردا به صورت نمادین از 100 زن رزمنده و پیشکسوت تجلیل خواهد شد‌

اقدامی ادامه داد: مراسم تجلیل از مادران و همسران و دختران شهدا و زنان رزمنده و ایثارگر در شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران و سپاه نواحی و دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی تجلیل از پیشکسوت دفاع مقدس با محوریت زنان را برای نخستین بار در کشور دانست و عنوان کرد: مراسم اصلی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه خواهد بود که ساعت 10 صبح فردا به صورت زنده از شبکه ملی پخش می‌شود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان گیلانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شاهد نقش اثرگذار و ارزنده مادران و همسران شهدا و بانوان رزمنده و امدادگر در دوران دفاع مقدس نیز هستیم که هم در ستادهای پشتیبانی حضور فعال داشتند؛ بیش از هزار زن پیشکسوت در شهرستان‌ها اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز رزمندگان در خط مقدم جبهه‌ها شامل غذا و پوشاک و دارو و... می‌کردند و شال و کلاه می‌بافتند.

دبیر کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان حضور حماسی و پرشور بانوان در بدرقه رزمندگان و تشییع شهدا را نیز یادآور شد و ادامه داد: زنان رزمنده و امدادگر نیز در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور داشتند و در آشپزخانه برای رزمندگان غذا می‌پختند و در رختشورخانه‌ها لباس رزمندگان را می‌شستند و در بیمارستان‌ها به مجروحان رسیدگی می‌کردند.

وی گیلان را دارای 320 زن رزمنده و ایثارگر دانست و یادآور شد: حمایت های مادی و معنوی زنان از جبهه ها موجب دلگرمی رزمندگان بود و لذا طبق کلام امام راحل، نقش آفرینی مادران و همسران شهدا و رزمندگان این پیروزی بزرگ را به ارمغان آورد.

اقدامی با بیان اینکه بیش از 14 مادر سه شهید و بیش از 13 مادر تک فرزند شهید در استان گیلان داریم، عنوان کرد: زنان ما در نهضت انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس ایثار و فداکاری کردند و فرزندان خود را به میدان فرستادند؛ امروز نیز با پرورش این مادران و همسران، شاهد نقش‌آفرینی نخبگان علمی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف کشور و نظام هستیم.

این مسئول به نقش بارز و بی بدیل مادران و همسران در حمایت از رزمندگان جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: گیلان بیش از 23 شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام و انقلاب و حریم اهل بیت(ع) کرده؛ شهدایی که هزاران کیلومتر از مرزهای کشور در نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و لذا شاهد حمایت و یاری مادران و همسران از شهدای مدافع حرم هستیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان در ادامه، از اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با محوریت رسانه و فضای مجازی خبر داد و بیان داشت: امروز نیازمند الگوسازی سبک زندگی اسلامی هستیم و باید به معرفی سیره شهدا و سبک زندگی خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران و خواهران و دختران بپردازیم.

اقدامی از اجرای طرح «سلاله‌ها» در مدارس و مراکز فرهنگی و پایگاه‌های بسیج محلات و مساجد خبر داد و تصریح کرد: برگزاری طرح «اکسیر»، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، تولید خبر در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، دیدار با خانواده‌های شهدا، گلباران مزار شهدا، تولید کلیپ و موشن از وصیت‌نامه شهدا، تشکیل کارگروه‌های ویژه زنان و مادران و همسران و خواهران شهدا و زنان رزمنده در شهرستان‌ها و... از دیگر برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا الگویی مناسب و سازنده برای زنان و دختران امروز جامعه به ویژه در جنگ نرم هستند، خاطرنشان کرد: باید با کمک دختران دهه هشتادی و دهه نودی به معرفی سبک زندگی مادران و همسران شهدا در مراکز علمی و مدارس و دانشگاه بپردازیم و نقش زنان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت را تبیین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار