در دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از کالج دفاع ملی هند مطرح شد؛

افزایش همکاری‌های علمی و آموزشی میان مراکز نظامی ایران و هند

همکاری‌های علمی و آموزشی میان دانشگاه عالی دفاع ملی و مرکز مطالعات راهبردی جنگ نیروی زمینی هند گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۶۱۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ - 20September 2023

افزایش همکاری‌های علمی و آموزشی میان مراکز نظامی ایران و هندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی که در رأس یک هیأت بلندپایه به‌منظور توسعه روابط آموزشی و پژوهشی به کشور هند سفر کرده است، از کالج دفاع ملی این کشور بازدید و با رئیس کالج دفاع ملی هند ملاقات کرد.

در این ملاقات، دو طرف در خصوص تبادل دانشجو، انجام پژوهش‌های مشترک و تبادلات علمی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و زمینه‌های مشترک همکاری را مورد بررسی قرار دادند و قرار شد همکاری‌های در موارد مورد علاقه دو طرف، از جمله پژوهش‌های علمی و آموزشی مشترک افزایش یافته و نسبت به تبادل دانشجو و هیئت‌های مطالعاتی اقدام شود.

در دیدار دوم، هیأت ایرانی از مرکز مطالعات راهبردی جنگ نیروی زمینی هند بازدید کرد که رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در این بازدید موضوعاتی از جمله جابجایی قدرت و روند‌های آینده جهانی را با رئیس مرکز مطالعات راهبردی هند مورد گفت‌وگو قرار داد.

همچنین قرار شد همکاری‌های علمی و آموزشی میان دو طرف گسترش پیشتر‌ی پیدا کند و در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی اندیشمندان و پژوهشگران دو طرف با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار