همزمان با سراسر کشور؛

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در خراسان جنوبی برگزار شد

در آستانه هفته دفاع مقدس مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 20September 2023

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در خراسان جنوبی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، در آستانه هفته دفاع مقدس مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی با حضور آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی، «قناعت» استاندار خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار « فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و با حضور ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

تعدادی از فرماندهان و عشایر استان برای حضور در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» به تهران اعزام شدند و مابقی جامعه ایثارگران استان به صورت ارتباط تصویری از بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار با ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس کشور بهره‌مند شدند.

بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه با شعار «ما متحدیم» توسط نهادهای دولتی و پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و اقشار مختلف بسیج در استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده و اجرا خواهد شد.

روزهای هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به ترتیب به عنوان «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، معنویت»، «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی»، «زنان، خانواده و سلامت»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی»، «دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان»، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی»، «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستاییان و پیش‌مرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

تجلیل از ۴۶ همسر رزمنده به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده خراسان جنوبی از بخش‌های این مراسم بود و همچنین در این مراسم از ۲۷ عنوان کتاب دفاع مقدس و ۱۵ پادکست از خاطرات رزمندگان استان خراسان جنوبی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار